Колекція

Пейзаж з Вишкова

Марґіт Сельська

  • Пейзаж з Вишкова 2
  • Пейзаж з Вишкова 3
Основна інформація
ID
Ж-5883
Автор
Марґіт Сельська
Назва
Пейзаж з Вишкова
Дата створення
1979
Країна
Україна
Культура
Східна Європа
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
40.3 x 50
Додатково
Інформація про автора
Автор
Марґіт Сельська
Автор мовою оригіналу
Margit Sielska
Роки життя
1900–1980
Країна
Австро-Угорська імперія
Біографія
Марґіт Сельська (Райх) (1900, м. Коломия – 1980, м. Львів). Художниця відвідувала приватну Вільну академію мистецтв Леонарда Підгородецького у Львові (1918), вчитель – Фелікс Виґживальський (Feliks Wygrzywalski). 1921 р. Марґіт Райх закінчила Державну промислову школу у Львові, опісля студіювала живопис у Краківській академії мистецтв (1921–1922) у Войцеха Вейса (Wojciech Weiss) та Владислава Яроцького (Władysław Jarocki), з 1922 по 1923 – у Віденській академії (Akademie der bildenden Künste Wien). У 1924 році художниця перебралася до Парижа, відвідувала виставки модерністів, захоплювалася кінематографом та фотографією, студіювала у приватній художній школі Académie Moderne Фернана Леже (Fernand Léger) та Амаде Озенфана (Amédée Ozenfant). Мисткиня брала участь у виставці Салону Незалежних (Париж, 1926), і вже наступного року відбулася перша персональна виставка художниці у Львові. Учасниця мистецького об’єднання «Artes» (1929–1935) та Асоціації Незалежних Українських Митців (1931–1939), долучалася до діяльності «Нової генерації» (1932–1935) та Львівського Професійного Союзу Артистів Пластиків (LZZAP, 1932–1939). Під час Голокосту Марґіт Сельська перебувала у Янівському концтаборі, з якого їй вдалося втекти за допомогою друзів до Кракова. 1943 року подружжя Сельських повернулося до Львова. У 1978 р., вперше після війни, художниця представила свої роботи на виставці у Львівській картинній галереї. Марґіт Сельська – авторка численних портретів, натюрмортів та пейзажів. На творчість художниці великий вплив мали постімпресіонізм, кубізм та конструктивізм. Її роботи вирізняються особливим як колористичним, так і композиційним вирішенням, зокрема, рання робота «Гель» (1932), «Жiнка з котом» (1960-ті), «Крим. Уютне» (1962), «Карпатський пейзаж» (1965), «Над морем» (1964), «Збiр винограду» (1968), «Старий ясен» (1976) та ін.
Опис роботи
На першому плані горизонтальної композиції «Пейзаж з Вишкова» праворуч зображено сірувато-зеленими тонами частину звивистої гірської річки. Ліворуч зображено жовто-зеленкавий пагорб, у підніжжі якого по горизонталі вориння (зрізаний стовбур, який використовується для огорожі), зліва двоє дерев, праворуч за огорожею – ряд коричневих копиць сіна, вище на пагорбі – ряд хатинок із світло-сірими та червоними дахами. Позаду хат розгортається смуга сірувато-голубих гір. Вздовж верхнього краю композиції сірувате із світло-сірими хмарами небо. Цей пейзаж роботи Марґіт Сельської створює враження нереального видіння через посилений контраст жовто-сірих, сіро-червоних тонів, ще дужче підкреслений коричнево-чорними лініями-контурами.
Надписи та символи
Внизу зліва коричневим кольором авторський підпис: «Сельська М.»