Назад

Краєвид зi стадом та пастухами

Мiхіл Карре

  • Краєвид зi стадом та пастухами 2
  • Краєвид зi стадом та пастухами 3
Основна інформація
ID
Ж-3926
Автор
Мiхіл Карре
Назва
Краєвид зi стадом та пастухами
Дата створення
1692
Країна
Голландія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
53 x 62
Додатково
Вид
живопис
Жанр
пейзаж
Сюжет
Пейзаж
Провенанс
Походження невідоме
Експозиція
Палац Потоцьких
Інформація про автора
Автор
Мiхіл Карре
Автор мовою оригіналу
Michiel Carree
Роки життя
1657–1727
Країна
Голландія
Біографія
Міхіл Карре – голландський живописець, який спеціалізувався на пасторальних пейзажах з руїнами та лісовими краєвидами. Художник народився в Гаазі в сім’ї живописця Франциска Карре. Ймовірно, перші уроки професійної майстерності він отримав у свого брата Гендріка Карре, який також був художником. Згодом митець переїхав у Гарлем, де продовжив навчання у майстерні видатного пейзажиста Ніколаса Берхема. Після завершення студій Карре повернувся до Гааги та прожив там декілька років, однак вже у 1686-му році переїхав в Амстердам. Згодом Карре здійснив подорож до Англії, але йому не вдалося здобути успіх у Лондоні, тому він повернувся у рідну Гаагу. Попри це, твори художника користувалися популярністю і Фрідріх ІІІ, король Пруссії, запросив його до Берліна на посаду придворного живописця. Після повернення з Пруссії Карре оселився в Амстердамі, а згодом – в Алькмарі, де і помер. Стиль майстра сформувався під впливом творів Ніколаса Берхема та Говерта ван дер Леу. Карре будував свої пейзажі за однотипними композиційними схемами і доповнював їх фантастичними руїнами та ідеалізованими фігурами пастухів, які випасають стада.
Опис роботи
Картина є характерним зразком живописної манери Міхіла Карре. На ній зображено пасторальну сцену на тлі пейзажу з руїнами. На передньому плані – дві пастушки, які зупинилися на перепочинок. Одна з них сіла на землю, а друга стоїть поруч, поклавши руку їй на плече. Поруч сплять корови та вівці. Перед пастушками сидить пес, який дивиться на них. Позаду на п’єдесталі стоїть велика декоративна ваза. Неподалік, біля високого дерева, видніються руїни античної арки. На задньому плані розкривається краєвид з містом на тлі хмарного неба. Картина була виконана 1692-го року, коли художник ще проживав в Амстердамі. В цей час він намалював кілька подібних пасторальних пейзажів, які можна віднести до одного періоду творчості. Найбільш близькою до львівської картини є пастораль «Пейзаж з руїною та чередою» з приватної колекції, яка датується близько 1686-го року. Обидві роботи написані за однією композиційною схемою і мають багато подібних елементів, як, наприклад, декоративна ваза чи фігура пастушки у синій сукні.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького