Назад

Фігура ангела

Матвій Полейовський

Основна інформація
ID
С-I-1563
Автор
Матвій Полейовський
Назва
Фігура ангела
Дата створення
1762–1767
Техніка
різьба
Матеріал
дерево поліхромія
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
156 x 150 x 85
Додатково
Інформація про автора
Автор
Матвій Полейовський
Автор мовою оригіналу
Maciej Polejowski
Роки життя
після 1734–1806
Біографія
Матвій Полейовський (після 1734–1806) – львівський скульптор та архітектор, з яким пов’язують третій період львівської барокової скульптури, що починається з 1770 р. і триває до кінця XVIII ст. Він був одним з найбільш талановитих послідовників Йогана Георга Пінзеля, в якого навчався у Бучачі. Стилістично скульптура Матвія Полейовського відноситься до рококо з певним тяжінням до класицизму. Скульптор співпрацював з колективом кваліфікованих виконавців, оскільки виконував декілька замовлень одночасно. Він, як і деякі львівські скульптори, у 1764 р. отримав право носити шаблю, що символічно прирівнювало його до шляхти Речі Посполитої і звільняло з-під юрисдикції міських цехів. Виконував скульптурні роботи у львівській римо-католицькій катедрі (1766 р.), у монастирі оо. Бернардинів (1768 р.), для крехівської церкви св. Миколая вирізьбив нову частину іконостасу у формі вівтаря (1778 р.), уклав угоду на виготовлення 6 бічних вівтарів у Почаївському монастирі оо. Василіан (1781 р.). Був популярним у Галичині.
Опис роботи
Скульптура ангела походить з центрального вівтаря парафіяльного костелу Успіння Пресвятої Богородиці, що у с. Наварія. Фігура представлена навколішки, права рука притиснута до грудей, ліва відведена вбік, голова піднята до верху. У притаманній для М. Полейовського манері вирізьблені риси обличчя: високе чоло, виступаючі великі вилиці, випуклі мигдалевидні очі зі спрямованим до верху поглядом і цікаво проробленими віями по краю верхнього повіка, хвилясті пасма волосся, опущені на плечі. Складки одягу ангела, сформовані з абстрактних, вигнутих під різним кутом площин із гладкою поверхнею, підкреслюють динаміку усієї композиції. Скульптура відрізняється чітким контуром, динамічною формою, ретельною передачею дрібних деталей. М. Полейовський у своїй творчості використовував мотиви стилю рококо.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького