Назад

Мадонна з Ісусом та немовлям Іваном Хрестителем і двома ангелами

Андреа дель Сарто

  • Мадонна з Ісусом та немовлям Іваном Хрестителем і двома ангелами 2
  • Мадонна з Ісусом та немовлям Іваном Хрестителем і двома ангелами 3
Основна інформація
ID
Ж-1632
Автор
Андреа дель Сарто
Назва
Мадонна з Ісусом та немовлям Іваном Хрестителем і двома ангелами
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
91.8 x 72.2
Інформація про автора
Автор
Андреа дель Сарто
Роки життя
1486–1530
Країна
Італія
Біографія
Андреа дель Сарто, справжнє ім’я – Андреа д’Аньоло (16 липня 1486, Флоренція, Флорентійська республіка – 29 вересня 1530, Флоренція, Флорентійська республіка) – італійський художник-портретист епохи Відродження, представник флорентійської школи Високого Відродження. Андреа дель Сарто був автором багатьох фресок та станкових картин. Художник навчався у П’єро ді Козімо, зазнав впливу Леонардо да Вінчі, Фра Бартоломео, пізніше Мікеланджело. Митець дружив із Рафаелем, Тіціаном та Франчабіджо. З 1518 до 1519 працював у Франції на запрошення короля Франциска I. Повернувся до Флоренції 1519 року. До кінця життя став визнаним головою Флорентійської школи живопису. Твори автора вирізняються ясністю та урочистістю композиції, побудованої на гармонійній рівновазі складних великих просторово-ритмічних форм. Поетична одухотвореність живопису дель Сарто спричинена м’якістю світлотіні та поєднанням яскравих, соковитих кольорів. Пізніша творчість митця відобразила кризові моменти у розвитку ренесансного мистецтва. Ускладнені ритми, експресивне звучання колориту, введення жанрових мотивів у традиційні релігійні композиції характеризують розписи автора 1520-х років («Таємна вечеря» у трапезній монастиря Сан-Сальві у Флоренції, 1526–1527). Вільна динаміка композиції, бурхливий рух, гостра виразність різких ракурсів, тривожний колорит його останніх станкових робіт («Жертвопринесення Авраама», 1529, Картинна галерея, Дрезден) ніби передбачають мистецтво бароко.
Опис роботи
Композиція за стилістичними рисами та оформленням є чутливою та делікатною. Художник майстерно відтворює класичні форми своєї епохи з блискучою оригінальністю та наповнює полотно чудовим колоритом. Автор показує сліпучу манеру відтворення зображень з втратою контурів у темних кольорах, які надають його фігурам ніжного вигляду. Богородиця підтримує Христа, який простягнутою лівою рукою благословляє немовля Івана Хрестителя у лівій частині полотна. Святий Іван уже одягнений у звірині шкури, які він носитиме, коли проповідуватиме в пустелі. За ним стоять два ангели. Цей сюжет розгортається на тлі пагорба та мінімалістичного пейзажу. Оригінальна картина дель Сарто демонструє його все більш маньєристичну елегантність у кольорах, складній штучній композиції та елегантно вишуканих позах, які, однак, передають емоції з великою безпосередністю. Ця робота схожа до дещо меншої композиції Андреа дель Сарто, датованої приблизно 1517–19 рр., яка зберігається в колекції Уоллеса в Лондоні.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького