Назад

Жінка з Фраскаті та пустельник

Бартоломео Пінеллі

  • Жінка з Фраскаті та пустельник 2
  • Жінка з Фраскаті та пустельник 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1732
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Жінка з Фраскаті та пустельник
Назва мовою оригіналу
Donna di Frascati, ed un Eremita
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома у трьох варіантах. Перший – для альбому Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому в 1809 році у Римі. Наступний варіант, аналогічний «львівському», опублікований в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому в Римі у 1817 році Джованні Скуделларі. Ще один з варіантів даної композиції відомий з 1815 року (там замість дівчинки зображений хлопчик). Всі відомі варіанти, на відміну від «львівського», не розфарбовані. На першому плані в центрі представлено три фігури: жінка у характерному святковому вбранні півдня Італії з дочкою несуть до церкви паску в кошиках. Вони зупинилися біля пустельника, що сидить поблизу монастирської брами, і жінка подає йому милостиню. Сивобородий пустельник-капуцин та жінка приязно дивляться одне одному в очі, натомість дівчинка трохи схвильована: вона уважно оглядає пустельника, тримаючи маму за спідницю. Дія відбувається на в’юнкій вуличці передмістя Рима, містечка Фраскаті, де парцелі огороджені високими кам’яними стінами, за якими видно зелень дерев та виноградні грона. Насиченим синім кольором художник акцентує святкову камізельку жінки, спідницю дівчинки, також хрест над чашею для омовіння рук перед порталом брами, нішу образу в едикулі над іншою брамою на другому плані зліва. Фігура брата-капуцина виділена художником насиченим брунатним кольором. Він основний персонаж твору. На відміну від першого варіанту, де пустельник представлений молодим чоловіком (1809 р.), тут Б. Пінеллі створює психологічний образ старшої мудрої людини.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата 1816, місце виконання – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Donna di Frascati, ed un Eremita Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 29.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького