Назад

Буттаро, або охоронець Кампаньї

Бартоломео Пінеллі

  • Буттаро, або охоронець Кампаньї 2
  • Буттаро, або охоронець Кампаньї 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1737
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Буттаро, або охоронець Кампаньї
Назва мовою оригіналу
Buttaro, o sia Guardiano di Campagna
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.1 x 16.4
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з серії «Костюми центральної Італії» у неаполітанському альбомі. Вперше гравюру з такою назвою Б. Пінеллі виконав у 1815 році і помістив в альбом Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi all' acquaforte da Bartolomeo Pinelli Romano, Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, Roma 1816. Від виконаного на рік пізніше «львівського» варіанту перша версія відрізняється більшою деталізацією у зображенні фігур та фрагменту архітектурної споруди. Другий варіант, аналогічний до «львівського», представлений у чорно-білому виконанні в альбомі 1817 року. На першому плані зображено вершника з загостреною дерев’яною палицею в руці. Поруч жінка з немовлям – вона щойно передала чоловікові якусь річ, подібну на невелику прямокутну коробку. Вершник і жінка зустрілися поглядами на прощання. Чоловік (буттаро) їде охороняти свою місцевість – Кампанью – від бандитів та волоцюг. Він сидить на попоні запряженого коня, вклавши ногу у стремено, вбраний у синю куртку поверх червоної камізельки, у сині штани, підперезані широким жовтим пасом; на голові в нього широкий капелюх, на ногах високі ботфорти. Жінка у довгій рожевій спідниці, синій камізельці, з білою хусткою на голові; немовля на її руці туго сповите. Фігури акцентовані насиченими, яскравими кольорами одягу – червоним, синім, жовтим, рожевим. Тло (дерева, гори, небо) у приглушеній голубо-зеленій гамі.
Кампанья (Campagna) – місцевість у гірському районі провінції Салерно в регіоні Кампанія (Campania), куди входить Неаполь.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора: Pinelli f [fecit]. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Buttaro, o sia Guardiano di Campagna. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 39.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького