Назад

Чоловік та жінка з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві 2
  • Чоловік та жінка з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1738
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del’ Afragola, Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Композиція відома з альбому Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданому в Римі в 1816. Перед тим гравюра була опублікована 1814 року в альбомі з аналогічною назвою, але у чорно-білому варіанті та у квадратній рамці. Та композиція Б. Пінеллі повторювала, з деякими змінами, розмальований офорт римського художника Антоніо Дзабаллі (Antonio Zaballi, 1738–1785), виконаний за рисунком Алессандро д’Анни та опублікований у 1792 році в Неаполі – Raccolta di Varie vestiture che costumano nell Città, Terre e Paesi in Provincie diverse del Regno di Napoli, edito a Napoli da Nicola Gervasi e Vincenzo Talani nel 1792. «Львівська» гравюра менш деталізована, але більш динамічна. Молода жінка підійшла до юнака, що сидить на камені. На ньому військова форма – синя куртка, червоні штани та білі панчохи. На голові чепець-кокуццоло (cocuzzolo); капелюх, який одягали поверх чепця, лежить поруч, на камені. Юнак спирається на палицю, яку тримає у лівій руці, другу руку простягає вперед, бажаючи зупинити жінку. Та спокійно дивиться на нього, зігріваючи руки у муфті. На ній довга синя спідниця, поверх якої одягнений голубий фартух, на голові червоний чепчик із золотистими стрічками. На шиї виділяється ланцюжок з хрестиком. Дія відбувається на одній із вершин. Тлом композиції служать низькі дерева, гірський хребет та хмари на небі.
Афраґола (Afragola) – місто на північ від Неаполя, у XVIII – XIX ст. один із найрозвиненіших регіонів області Кампанія. На початку ХІХ ст. центр Каморри (Camorra) – неаполітанської мафії.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1816, далі – нерозбірливо назва міста виконання твору – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del’ Afragola, Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 33.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького