Колекція

Чоловік та жінки з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінки з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві 2
  • Чоловік та жінки з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1738
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінки з Афраґоли провінції Терра ді Ляворо у Неаполітанському королівстві
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del’ Afragola, Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Композиція відома з альбому Raccolta di 50 costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Collection of 50 most interesting picturesque costumes from cities, towns and villages of different provinces of the Kingdom of Naples), виданому в Римі в 1816. Перед тим гравюра була опублікована 1814 року в альбомі з аналогічною назвою, але у чорно-білому варіанті і в квадратній рамці. Та композиція Пінеллі повторювала, з деякими змінами, розмальований офорт римського художника Антоніо Дзабаллі (Antonio Zaballi, 1738–1785), виконаний за рисунком Алессандро д’Анни і опублікований у 1792 році в Неаполі – Raccolta di Varie vestiture che costumano nell Città, Terre e Paesi in Provincie diverse del Regno di Napoli, edito a Napoli da Nicola Gervasi e Vincenzo Talani nel 1792. «Львівська» гравюра менш деталізована, але більш динамічна. Молода жінка підійшла до юнака, що сидить на камені. На ньому військова форма – синя куртка, червоні сподні та білі панчохи. На голові чепець-кокуццоло (cocuzzolo); капелюх, який одягали поверх чепця, лежить поруч, на камені. Юнак спирається на палицю, яку тримає у лівій руці, другу руку простягає вперед, бажаючи зупинити жінку. Та спокійно дивиться на нього, зігріваючи руки у муфті. На ній довга синя спідниця, поверх якої одягнений голубий фартух, на голові червоний чепчик із золотистими стрічками. На шиї виділяється ланцюжок з хрестиком. Дія відбувається на одній із вершин. Тлом композиції служать низькі дерева, гірський хребет та хмари на небі. Афраґола (Afragola) – місто на північ від Неаполя, у XVIII–XIX ст. один із найрозвиненіших регіонів області Кампанія. На початку ХІХ ст. центр Каморри (Camorra) – неаполітанської мафії.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1816, далі – нерозбірливо назва міста виконання твору – Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del’ Afragola, Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 33.