Колекція

Костюми Тіволі

Бартоломео Пінеллі

  • Костюми Тіволі 2
  • Костюми Тіволі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1740
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Костюми Тіволі
Назва мовою оригіналу
Costumi di Tivoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.2 x 16.3
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Перший варіант композиції відомий з альбому Raccolta di cinquanta costumi pittoreschi..., опублікованому в 1809 році. На відміну від «львівської» гравюри у першій версії більше уваги автор приділяє архітектурному фону та деталям одягу. Друга версія композиції відома з альбому Costumi di Tivoli, виданому в 1815 році. Там з’являються нові персонажі, інакше представлене архітектурне тло. Варіант аналогічний «львівському» вийшов в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi… (Collection of fifty picturesque costumes), виданому в Римі у 1817 році Джованні Скуделларі. «Львівська» гравюра належить до третього варіанту – спрощеного, в якому менше уваги приділено деталям. Першопланова композиція, де в центрі на кріслі сидить молода жінка, яка підносить догори спеленуте немовля – воно радісно розвело руки перед материнським обличчям. Двоє юнаків у традиційному одязі (широкі капелюхи, куртки, жилети, сподні до колін, панчохи та черевики з накладками) уважно дивляться на щасливу жінку (очевидно, дружину та сестру). Зовсім юна дівчина стоїть зліва, трохи на віддалі. Композиція окреслена стінами споруд, а її тлом виступають крони дерев вдалині та гірська вершина. Зображення стін доповнені фрагментом дверей зліва та пнем зрізаного дерева справа. Одяг персонажів розмальований яскравими акварельними фарбами – червоною, синьою, жовтою, рожевою. Тло – у розмитих голубо-зелених тонах. Тіволі (Tivoli) – місто в області Лаціо на північний захід від Риму. Відоме залишками античної архітектури.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli f [fecit] дата – 1816, далі – нерозбірливо назва міста виконання твору – Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Costumi di Tivoli. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 34.