Колекція

Костюми Тіволі (Мати з дитиною на віслюці та пастух-подорожній)

Бартоломео Пінеллі

  • Костюми Тіволі (Мати з дитиною на віслюці та пастух-подорожній) 2
  • Костюми Тіволі (Мати з дитиною на віслюці та пастух-подорожній) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1744
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Костюми Тіволі (Мати з дитиною на віслюці та пастух-подорожній)
Назва мовою оригіналу
Costume di Tivoli
Дата створення
1816 (?)
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.2 x 16.4
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Перший варіант композиції відомий з альбому Costumi di Tivoli, виданому в 1815 році і перевиданому в 1816 році в альбомі Nuova Raccolta di cinquanta Costumi Pittoreschi incisi all' acquaforte da Bartolomeo Pinelli Romano, Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, Roma 1816. У 1818 році Пінеллі повторює цей варіант в акварелі. Версія, аналогічна «львівській», вийшла у чорно-білому варіанті в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi… (Collection of fifty picturesque costumes), виданому Джованні Скуделларі в Римі в 1817 р. Друга версія за композицією не відрізняється від першої, однак замість коня в ній зображений віслюк, а сам рисунок не такий вправний, як у першому варіанті. На передньому плані зображено молоду жінку з притиснутим до грудей немовлям – вони просуваються на віслюці по гірській дорозі. Їй зустрівся юнак-пастух, який починає бесіду, але жінка байдуже дивиться повз подорожнього. Вона вбрана у характерний для південної Італії одяг: синю куртку з еполетами, довгу рожеву спідницю, на голові в неї біла хустка. Юнак – у синій куртці, одягненій поверх червоної камізельки, зверху накинутий кожух без рукавів; він у жовтих споднях, білих панчохах, чорних черевиках. На голові пастуха чорний капелюх, на плечі він тримає довгу трубу – аналог гуцульської трембіти. Зліва від дійових осіб – берег пагорба, справа – фрагмент дерева, за яким на дальньому плані синіє долина, в якій розташоване місто (видно фрагмент однієї зі споруд). Одяг персонажів розфарбований яскравими акварельними фарбами – червоною, синьою, жовтою, рожевою. Тло у зелених, вохристих, синьо-голубих кольорах.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора: Pinelli f [fecit] дата 1816, далі – назва міста виконання твору – Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору: Costume di Tivoli (на інших гравюрах – Costumi). Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 36.