Назад

Родина чочарів на коні

Бартоломео Пінеллі

  • Родина чочарів на коні 2
  • Родина чочарів на коні 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1747
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Родина чочарів на коні
Назва мовою оригіналу
Famiglia Ciociara a Cavallo
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.4 x 16.4
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Перший кольоровий варіант гравюри з’явився у 1815 році і був опублікований у 1816 році в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi all' acquaforte da Bartolomeo Pinelli Romano, Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, Roma 1816 як чорно-біла гравюра. Наступна версія (майже без змін, аналог «львівської» гравюри) з’явилася в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому Джованні Скуделларі в Римі у 1817 році. Рисунок олівцем, розмальований акварельними фарбами, був виконаний Пінеллі у 1815 році під назвою Famiglia di ciociari in viaggio («Родина чочарів у подорожі»). Відомо також про ще один, дещо змінений варіант, де крім трьох вершників з’являється пес біля ніг коня, а сама поїздка відбувається в лісі (датування не встановлене, можливо, це рання версія 1809 року). «Львівська» гравюра належить до дещо спрощеного варіанту композиції 1815 року. У центрі на світло-сірому коні, накритому синьою попоною, сидять троє: молодий чоловік, що тримає коня за вуздечки; перед ним хлопчик, який помахує гілкою дерева; до спини чоловіка притулилася його молода жінка-чочара, вбрана в яскраве національне вбрання. Синій, жовтий і малиновий кольори одягу персонажів акцентують їхні фігури. Дія відбувається на узвишші. На першому плані зліва чорніє на пагорбі потужне дерево. Справа внизу в розмитих блакитних тонах у перспективі розкривається широка долина з деревами та фрагментами споруд.
Чочари (Ciociari) – мешканці області Чочарія, що на південь від Рима. Область стала широко відомою в середині ХХ ст. завдяки роману «Чочара» Альберто Моравіа та однойменному фільму Вітторіо де Сіка.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli, дата 1816, далі – нерозбірливо назва місця виконання твору – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Famiglia Ciociara a Cavallo. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 38.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького