На мініатюрному портреті з колекції Леона Пінінського на оливковому фоні відтворено чоловіка в модному італійсько-французькому костюмі. У чоловіка густе чорне волосся, вуса та борода. На ньому темний камзол з білим широким коміром і білими манжетами. Правою рукою портретований спирається на край стола, у лівій тримає книжку. Портрет був намальований на міді, і, згідно з написом латинською мовою, у 1607 році чоловікові було 28 років. Стиль цієї картини нагадує мініатюрний портрет невідомого чоловіка (бл. 1600), що зберігається у Музеї Вікторії та Альберта, написаний на міді та атрибутований фламандському художнику, та мініатюрний портрет невідомого чоловіка (1614), що зберігається у Державному музеї Амстердама – також намальований на міді та атрибутований голландському художнику. Як зазначає у своїй
https://artinpoland.weebly.com/en/forgotten-portraits-of-the-polish-vasas-part-i-1587-1623">публікації</a> незалежний дослідник історії мистецтва Марчін Лонтка, портрет може належати до майстерні Франса Пурбуса Молодшого, який з жовтня 1600 року був придворним художником герцога Вінченцо Гонзаги в Мантуї. Крім того, він відвідав Інсбрук, Турин, Париж і Неаполь, а 1609 року королева Марія Медічі покликала митця до Парижа як придворного художника. Франс і його майстерня також приймали замовлення з-за кордону, не зустрічаючись із замовниками особисто. Портретований – Рафал Лещинський, каштелян люблінський, народився в жовтні 1579 року. Був єдиним сином Анджея Лещинського, воєводи Куявського, та Анни Фірлей, доньки Анджея Фірлея. Мав трьох зведених братів: Яна, великого канцлера корони, Вацлава, примаса Польщі, та Пшецлава, воєводу Тартуського. Рафал Лещинський був прадідом короля Станіслава Лещинського. У 1607 році Лещинський, який успадкував маєток від свого батька, міг замовити в Італії серію портретів себе та своєї родини. Можливо, художник із майстерні Франса Пурбуса перебував на той час у Польщі.