Робота належить до серії ескізів монументального оформлення, призначених для громадських просторів. Цьому твору властива лаконічна й виразна мова, характерний для Василя Польового спосіб стилізації об’єктів та насичена декоративність, що демонструє оригінальний підхід до завдання. Колірне вирішення та гама – холодні й зосереджені на нюансах, завдяки чому сформована споглядальна емоційна атмосфера. Композиція розгортається довкола центральної фігури, стилізованої під античне божество. Ймовірно, це Калліопа – муза науки, яка приносить світло пізнання у простір, в якому поєднано символічне середовище від піднебесся до морських глибин. З обох боків від центральної фігури у середній та нижній партіях ескізу знаходяться ієрархічно здрібнені чотири динамічні людські фігури (попарно з лівого і правого боку), вірогідно космонавтів та дослідників. Художник вирішив простір симультанно, відтак поруч зі стилізованими рибами з правого боку від фігури Калліопи зображено хмари, а пристрій, що знаходиться у нижній частині ескізу, може бути одночасно потрактований як фантастичний космічний корабель чи батискаф. Важливо відзначити, що, ймовірно, саме цей ескіз був затверджений до виконання на об’єкті. Зображення вкрите сітчастою розміткою, що мала полегшувати масштабування для подальшого нанесення на стіну. Характер виконання лівої та правої частин верхньої партії ескізу, а також стилізоване позначення дверного порталу в нижній лівій частині надає підстави стверджувати, що розпис мав бути вписаний в інтер’єр громадського простору зі специфічним склепінням.