Жінка з Бріенци у провінції Салерно в Неаполітанському королівстві

Бартоломео Пінеллі

  • Жінка з Бріенци у провінції Салерно в Неаполітанському королівстві 2
  • Жінка з Бріенци у провінції Салерно в Неаполітанському королівстві 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1700
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Жінка з Бріенци у провінції Салерно в Неаполітанському королівстві
Назва мовою оригіналу
Donna di Brienza, della Provincia di Salerno, nel Regno di Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома тільки в одному варіанті 1816 року, поміщеному в альбом під назвою Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданого в Римі у 1817 році Джованні Скуделларі. Художник зображує молоду жінку в розкішному національному вбранні – із розшитим золотими нитками фартухом, вбраним поверх білої сорочки та синьої спідниці. Жінка тримає за руку дівчинку, другою вона спирається на ціпок, через плече перекинутий кошик. Подорожні йдуть гірською стежиною. На дальньому плані гірський хребет, під яким видно цитадель маленького міста. Це Бріенца, одне з гірських містечок південної італійської провінції Базиліката, яке у ХІХ ст. належало до провінції Салерно. У колористиці автор використовує сині, червоні, жовті акварельні фарби (одяг подорожніх) та зелені тони при трактуванні крон дерев.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора – Pinelli, дата – 1816 та місце – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Donna di Brienza, della Provincia di Salerno, nel Regno di Napoli. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 2.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького