Материнство

Ядвіга Лонгшамп де Бер’є

  • Материнство 2
  • Материнство 3
  • Материнство 4
  • Материнство 5
  • Материнство 6
  • Материнство 7
  • Материнство 8
  • Материнство 9
  • Материнство 10
Основна інформація
ID
С-I-1642
Автор
Ядвіга Лонгшамп де Бер’є
Назва
Материнство
Дата створення
1927
Країна
Польща
Культура
Новітній час
Техніка
ліплення поліхромія випалювання
Матеріал
теракота
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
26 x 19 x 25.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Ядвіга Лонгшамп де Бер’є
Автор мовою оригіналу
Jadwiga Longshamps de Bérier
Роки життя
1895–1964
Країна
Австро-Угорська імперія, Польща
Біографія
Ядвіга Лонгшамп де Бер’є (1895–1964) – скульпторка, малярка, графічка, ймовірно представниця відомого львівського роду Лонгшамп де Бер’є, започаткованого банкіром, бурмістром міста Франсуа Лонгшампом де Бер’є (1710–1784). У 1922 р. закінчила клас скульптури Львівської художньо-промислової школи. У 1925–1930 рр. навчалась у Краківській академії красних мистецтв у Владислава Яроцького і Юзефа Мегоффера. У 1930–1944 рр. працювала у Львові, викладала рисунок у жіночій гімназії. Дебютувала на львівських виставках у квітні 1918 р. гіпсовою «Головою жінки». У 1945–1947 рр. працювала у Варшаві, з 1948 р. – в Катовіце.
Опис роботи
У творі польської скульпторки Ядвіги Лонгшамп де Бер’є актуалізовано хрестоматійну у скульптурі та живописі тему материнства, материнської любові, єдності матері та дитини. Започаткована у Богородичних зображеннях, вона набула поширення у різних стильових напрямах, художніх школах, у різні часи. Особливістю її інтерпретації у роботі львівської скульпторки є утілення материнства як ідеї, поза конкретикою контекстів і проявів. Візуалізації сутнісних аспектів явища слугує оголеність постаті, що надає зображеному позачасовості та відсилає до античної пластики. Замкнутість композиції на внутрішній простір завдяки творенню зігнутою жіночою постаттю кола візуалізує єдність матері та дитини, трансформацію їхніх стосунків у самодостатній мікрокосм. Тонкі душевні вібрації відтворює мерехтлива фактура, материнську ніжність – м’яка ліпка форм. Благословенність і гідність материнства увиразнює золотавий тон. Формальне рішення роботи відображає характерні для львівської скульптури 1910–1920-х рр. впливи нової французької пластики – О. Родена, А. Майоля, Ш. Деспіо, прагнення до виявлення універсальних пластичних структур, досягнення виразності силуетів, ритмічної організації об’ємів, монолітності мас.
Надписи та символи
На краю підставки ззаду підпис і дата: «Longshamps 927».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького