Назад

Бiйка перед будинком

Пiтер Янс Кваст

  • Бiйка перед будинком 2
  • Бiйка перед будинком 3
  • Бiйка перед будинком 4
  • Бiйка перед будинком 5
Основна інформація
ID
Ж-170
Автор
Пiтер Янс Кваст
Назва
Бiйка перед будинком
Дата створення
1 пол. XVII ст.
Країна
Голландія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
58.8 x 70
Додатково
Вид
живопис
Жанр
побутовий
Сюжет
Бійка
Провенанс
Збірка Дідушицьких
Експозиція
Палац Потоцьких
Інформація про автора
Автор
Пiтер Янс Кваст
Автор мовою оригіналу
Pieter Jansz Quast
Роки життя
1605/1606–1647
Країна
Голландія
Біографія
Пітер Кваст, голландський живописець і графік Золотої доби, відомий насамперед як автор сатиричних жанрових сцен з життя селян. Водночас майстер працював у різних жанрах й створював побутові і комічні театральні сцени, алегорії п’яти відчуттів, сцени на біблійні сюжети, портрети та пейзажі. Більшість з них художник відтворив у численних рисунках, які виконував на продаж. Кваст народився в Амстердамі у 1605 або 1606-му році. Згодом, у 1634-му році, переїхав разом із сім’єю в Гаагу, де був членом Гільдії Святого Луки з 1634-го по 1641-й роки. Згодом митець повернувся в Амстердам.
Опис роботи
Пітер Янс Кваст виконав десятки жанрових гротескних сцен, в яких висміювались людські вади, за живописною манерою близьких Адріану Брауеру. На львівській картині, яка формально приписується авторству митця, зображено запеклу бійку селян перед корчмою. В центрі – юрба чоловіків, які колошматять один-одного. Один із них, переступивши через тіло іншого, без свідомості, схопив за волосся старця і замахнувся на нього ножем. Позаду – двоє селян із піднятими палицями. Одного з них намагається відтягнути жінка, вхопивши за червоний жакет. Праворуч – чоловік схопив свого супротивника за горло, а той намагається вдарити у відповідь глечиком. Під стіною корчми у затінку зображений селянин з ножем, якого стримують дві жінки. У розвагах і відпочинку, за столом чи на гойдалці, бійку байдуже споглядають селяни. Лише жінка на передньому плані вказує своєму компаньйону на неї. Тлом слугує пейзаж з видом на містечко, де видніється високий шпиль церкви. Картина виконана у характерній для художника м’якій тональній гамі з з теплими відтінками коричневого, що переважають.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького