Назад

Ескіз розпису «Свято врожаю»

Василь Польовий

  • Ескіз розпису «Свято врожаю» 2
  • Ескіз розпису «Свято врожаю» 3
Основна інформація
ID
Г-II-339
Автор
Василь Польовий
Назва
Ескіз розпису «Свято врожаю»
Дата створення
1970-ті (?)
Країна
СРСР
Культура
Українське мистецтво радянського періоду
Техніка
мішана техніка
Матеріал
картон пастель
Розміри (висота x ширина, см)
107.5 x 83.5
Інформація про автора
Автор
Василь Польовий
Роки життя
р.н.1936
Країна
СРСР, США
Біографія
Василь Польовий – український художник, живописець та графік, який належить до провідних авторів неформального мистецтва часу СРСР. Народився 22 квітня 1936 року у Кривому Розі. Батько художника Петро Родіонович Польовий працював інженером, мати Олександра Павлівна була вчителькою математики. З початком бойових дій 22.06.1941 року на території СРСР родину Польових скерували в евакуацію до Свердловської області (РРФСР). Тут майбутній художник навчався у школі, а після завершення навчання 1954 року вступив до художнього училища у Єльці. Проте митець перевівся спочатку до Таврійського художнього училища (Ленінград, РРФСР), а згодом до Ленінградського вищого художньо-промислового училища імені В. І. Мухіної. Після завершення навчання переїхав у Москву, де разом з дружиною, мисткинею Юлією Подоговою, працював на художньому комбінаті. Переважно займався монументально-декоративним оформленням інтер’єрів та екстер’єрів громадських споруд та державних установ. Паралельно перебував у середовищі неформальних авторів Москви та Ленінграда, зокрема художників Дмитра Краснопєвцева, Анатолія Звєрєва, Михайла Шемякіна, Олега Целкова, Едуарда Штейнберга, Володимира Стерлігова, групою «ліанозівців», письменників Сергія Довлатова, Юрія Мамлєєва, Владлена Гаврільчіка. Брав участь у неофіційних виставках, зокрема у ФРН, Франції, Італії, ЧССР. 1965 року, під час поїздки до брата, дослідника та винахідника Рената Польового, створив великий цикл тематичних творів, пов’язаних з Україною. Частина з них експонувалась у Москві. Згодом вступив до Спілки художників СРСР. 1972 року переїхав до Львова, де працював над монументальними та станковими творами. У цей період спілкувався з представниками локального художнього середовища, зокрема Валерієм Шаленком, Михайлом Штейнбергом, Юрієм Соколовим, Охрімом Кравченком, Марґіт та Романом Сельськими, Анатолієм Сємагіним, мистецтвознавцями Григорієм Островським та Дмитром Шелестом, літератором Ігорем Клехом. 1976 року у Львові Василя Польового виключили зі Спілки художників, що фактично унеможливило професійну діяльність. Відтак мистець прийняв рішення емігрувати з СРСР до США, де й нині проживає і творить у м. Ґрінвілл (Південна Кароліна).
Опис роботи
Ескіз належить до тематичної серії, присвяченої агрокультурній діяльності. У цій композиції основний акцент художник зробив на фіксації часового контексту, зокрема специфічного одягу персонажів та символічних ознак присутності космічних технологій (на тлі зображено два конденсаційні сліди від невстановлених літаків, радянська, ймовірно, балістична ракета «Р–5» та супутник, вірогідно «ПС–1»). Композиція асиметрична, вирішена декоративно із застосуванням локальних плям, доповнених деталізованими фрагментами на передньому плані. Робота виконана з переважанням теплої гами (відтінки вохри, кадмію та землисті тони). На задньому плані – холодний ультрамариновий тон неба. Загалом колірне вирішення гармонійне, сприяє створенню мажорно-оптимістичного настрою. Основну частину роботи займає простір гірської місцевості, на території якого розташовано ряди копиць із сіном. На передньому плані зображено три стилізовані жіночі фігури, розташовані по діагоналі. На двох жінках – короткі ситцеві сукні. У руках персонажа по центру – граблі прямокутної форми з короткими зубцями. В особи з лівого боку в руках тризуб і вила, за допомогою яких вона укладає полукіпки з сухої трави на покосі. Крайня з правого боку жінка, яка стоїть із дугоподібними граблями з короткими зубцями, одягнута у синій робочий комбінезон та хустку. Такий тип одягу цього персонажа найімовірніше зумовлений тим, що вона працює механізатором (вірогідно, трактористкою). Міміка героїв стилізовано-нейтральна.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького