Назад

Купідон, що спить

Франсуа Дюкенуа (Іль Ф’яммінґо)

  • Купідон, що спить 2
  • Купідон, що спить 3
  • Купідон, що спить 4
  • Купідон, що спить 5
  • Купідон, що спить 6
  • Купідон, що спить 7
  • Купідон, що спить 8
  • Купідон, що спить 9
Основна інформація
ID
С-I-531
Автор
Франсуа Дюкенуа (Іль Ф’яммінґо)
Назва
Купідон, що спить
Дата створення
XVIII ст.
Країна
Італія
Техніка
відлив
Матеріал
бронза
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
6.5 x 3.5 x 2
Інформація про автора
Автор
Франсуа Дюкенуа (Іль Ф’яммінґо)
Автор мовою оригіналу
François Duquesnoy (Il Fiammingo)
Роки життя
1597–1643
Країна
Італія
Біографія
Франсуа Дюкенуа, званий Іль Ф’яммінґо (1597, Брюссель – 1643, Ліворно) – видатний фламандський скульптор валлонського походження, який виконав основні свої твори у Римі, де й отримав прізвисько Il Fiammingo (Фламандець). Його ідеалізовані скульптури репрезентували більш спокійну та виважену версію італійської барокової пластики на противагу драматичному та емоційному характеру робіт Лоренцо Берніні, тоді як стиль Дюкенуа виявляв велику спорідненість зі скульптурами Алессандро Альґарді. До основних творів Дюкенуа натежать: статуя святої Сусанни (1629) у церкві Санта-Марія-ді-Лорето в Римі; статуя святого Андрія (1629–1635) у соборі Святого Петра, Ватикан; серія мармурових скульптур путті (близько 1650 р.), що були взяті Пітером Паулем Рубенсом за взірці для живописних творів. Найвідоміші з бронзових скульптур: Меркурій (Музей Ліхтенштейну, Відень); Юпітер з немовлям Вакхом (Музей Боде, Берлін); Антиной Бельведерський (Музей Боде, Берлін). Крім цих відомих творів, Дюкенуа створив чимало інших скульптур, рельєфів та надгробків, які демонструють його майстерність у передачі емоцій та анатомічної точності. Невеликі бронзові скульптури «в манері античності» (la gran maniera greca), що їх замовляли заможні колекціонери, постійно займали скульптора та його помічників у майстерні. У XVIII–XIX століттях твори за взірцями Дюкенуа надалі мали популярність, і їх продовжували відливати.
Опис роботи
Один із варіантів мініатюрної скульптури «Купідон, що спить», які створювали у майстерні Дюкенуа. Більшість робіт, які збереглися, на основі оригіналів виготовляли у мармурі в ХІХ ст. Аналогічний варіант у бронзі був виставлений на аукціоні у Філадельфії у квітні 2024 року, де був датований XVIII століттям. На прямокутному ложі, вкритому драперіями, зображено оголеного сплячого хлопчика з круглою голівкою й кучерявим волоссям. Праву руку він поклав на живіт, а ліву, зігнуту в лікті, – під голову. Ноги дитини пухкі, ліва піднята й зігнута в коліні.
Надписи та символи
На звороті на картонній підкладці вгорі: зліва чорним – «25» (перекреслено червоним); посередині марка з написом «G.N.m.L./25» (перекреслено червоним); справа наклейка з написом «25» (перекреслено червоним); нижче штамп «GAL. NAR. m. LWOWA». Внизу зліва чорним напис: «№ С-І-531/ Л.ОКГ»; посередині чорним: «G. N. M. L.» (перекреслено червоним).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького