Сюжет «Юдиф з головою Олоферна» здобув значну популярність як символічний образ жіночої люті, хоробрості та опору. Це біблійна історія, відома в мистецтві протягом століть, зосереджена навколо Юдиф, красивої єврейки з міста Бетулія. Місто перебувало під облогою ассирійського полководця Олоферна. Юдиф вдала, що намагається втекти з міста, і передрекла полководцю перемогу. Для цього її запросили до намету в таборі за межами Бетулії. Поки Олоферн був у нетверезому стані, Юдиф відрубала йому голову та повернулася з нею в місто. Зображення сюжету історії про Юдиф різняться залежно від художників, їх передісторії та періоду, в якому було створено твір мистецтва. Її можуть зображати жорстокою, успішною, тривожною або спокусливою. Попри варіації, історія Юдиф століттями надихала не лише жінок, а й митців. Християнські художники підкреслювали побожність і молитву Юдиф, зображуючи її захисницею народу Божого. Багато хто змальовував її справжньою християнською жінкою, з покритою головою та волоссям, безстатевим тілом без прикрас, захопленим молитвою. З XVII століття північноєвропейські художники зображували Юдиф оголеною жінкою, яка отримувала задоволення від крові та насильства, своєї жіночої сексуальності. Однак південні художники, такі як Караваджо та Артемізія Джентілескі, відтворювали її під час відсікання голови Олоферна на знак перемоги Церкви над єрессю реформаторів. У центрі полотна розміщена постать напівоголеної Юдиф у вбранні танцівниці, з мечем у правій руці та головою Олоферна у лівій. Її нагота нагадує, для чого вона була в наметі – щоб спокусити Олоферна й убити його. Художник зобразив героїню в стані особливого задоволення, коли вона гордо тримає свій меч одразу після обезголовлення Олоферна. На задньому плані картини з темряви полотна видніється постать старшої жінки, служниці. Вона тримає напоготові мішок, щоб загорнути в нього голову. Служницю Юдиф зображали як молодою дівчиною, так і старшою жінкою. У Олоферна розтулений рот і заплющені очі, шкіра обличчя знекровлена – його здолали, він ніби відходить на задній план картини, поглинутий темрявою.