Колекція

Оголена з рожевим глечиком

Маріо Тоцці

  • Оголена з рожевим глечиком 2
  • Оголена з рожевим глечиком 3
Основна інформація
ID
Ж-4776
Автор
Маріо Тоцці
Назва
Оголена з рожевим глечиком
Дата створення
1928
Країна
Франція
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
73 x 46
Інформація про автора
Автор
Маріо Тоцці
Автор мовою оригіналу
Mario Tozzi
Роки життя
1895–1979
Країна
Італія
Біографія
Маріо Тоцці – італійський художник, навчався в Болонській академії мистецтв. У 1919 р. одружився з француженкою та оселився в Парижі. В 1920–1936 рр. жив і працював у столиці Франції: належав до середовища Паризької школи. У 1926 р. разом із італійськими художниками-авангардистами де Кіріко, Савіно, Северіні, де Пізісом заснував «Групу сімох». Полюбляв відвідувати кафе «Dome» на Монпарнасі, приятелював з О. Цадкіним і Джакометті. Кінець 1920 – початок 1930-х рр. були періодом найбільшого успіху майстра. У 1937 р. важка хвороба і складні операції зробили його майже повністю нерухомим. Лише через 20 років він зміг частково повернутися до творчої праці. Серед різноманіття мистецьких течій Маріо Тоцці обрав для себе неокласицизм, захоплювався пошуком гармонії та впорядкованості форм.
Опис роботи
«Оголена з рожевим глечиком» належить до раннього і найбільш цікавого періоду творчості художника. Картина була привезена з Парижа до Львова у 1931 р. Святославом Гординським на Першу виставку Асоціації незалежних українських митців. Твір експонувався поруч із роботами Модільяні, Пікассо, Дерена, картинами українських «парижан» Андрієнка, Грищенка, Хмелюка, а також роботами львів’ян. Головним об’єктом композиції є нібито рожевий глечик. Силует жінки на задньому плані виступає як парафраз його ясних заокруглених контурів. Але згодом спадає на думку, що саме жіноча фігура стала першоджерелом, яке навіяло форму цього гончарного виробу. Відсутність динаміки, «завмерлість» сюжету провокує пошук внутрішнього руху в картині, у пливучих формах предметів і тіней, зображених на ній. Метафізичність буття, яку так прагнули зафіксувати італійські митці початку ХХ ст., є основною темою цього вишуканого у своїй простоті твору.
Надписи та символи
Внизу праворуч підпис: M.Tozzi