Назад

Жіночий портрет

Пітер Пауль Рубенс (коло), Ян Антоніс ван Равестейн

  • Жіночий портрет 2
  • Жіночий портрет 3
  • Жіночий портрет 4
  • Жіночий портрет 5
Основна інформація
ID
Ж-3491
Автор
Пітер Пауль Рубенс (коло) Ян Антоніс ван Равестейн
Назва
Жіночий портрет
Дата створення
бл.1620
Країна
Голландія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
45.5 x 37
Додатково
Інформація про автора
Автор
Пітер Пауль Рубенс (коло)
Роки життя
1577–1640
Країна
Фландрія
Біографія
Пітер Пауль Рубенс (1577–1640) – фламандський живописець, один з найвизначніших представників епохи бароко.
Інформація про автора
Автор
Ян Антоніс ван Равестейн
Роки життя
бл.1572–1657
Країна
Голландія
Біографія
Ян Антоніс ван Равестейн (бл. 1572–1657) – голландський художник парадного портрету. Він працював для королівської родини герцогів Нассау в Гаазі. Портретував представників вищих суспільних верств. Творчість Равестейна обмежується часовими рамками між 1599 та 1640 роками. Про художника немає багато відомостей. Невідомо, у кого він вчився. Є згадка, що в 1597 р. він перебував у Делфті, і тому його вчителем міг бути делфтський портретист Міхіл Янс ван Мiревелт (1567–1641). Але впливи Мiревелта помітні лише у пізніх роботах художника. Перший нідерландський історіограф Карел Ван Мандер 1604 року визнав Равестейна як доброго портретиста. У 1598 році митець став членом гільдії св. Луки в Гаазі, де він жив і працював до кінця своїх днів. Коло його замовників географічно було дуже широким, проте його кращі роботи, здебільшого групові портрети, пов’язані саме з Гаагою: багатофігурні композиції, на яких відтворені члени місцевого стрілецького братства або урядники магістрату, портрети офіцерів. На всіх картинах митця портретовані особи зображені у модних на той час чорних костюмах з тонким мереживом білих манжетів. Велика увага приділена зображенню біжутерії, оздобленню одягу, відтворенню фактури й переплетення тканин.
Опис роботи
Погрудний портрет молодої жінки з рум’янцем, повернутої головою у три четверті вправо, а корпусом вліво. Великі блакитні очі портретованої спрямовані на глядача. На ній темна сукня. Зображена на галерейному портреті особа подібна з портретом Мевров Врійдагс ван Волленговен, що зберігається в музеї міста Лілль (Франція), художника Яна Антоніса ван Равестейна. Такий же характерний ракурс портретованої особи та поворот голови. Подібним є і світлотіньове моделювання обличчя, ідентична його карнація. Також дуже докладна подача одягу та прикрас. Відомий дослідних Золотої доби нідерландського мистецтва Ганс Йоахім Рауп зазначив, що розвиток моди був помітним лише в елітарних сферах. А на 20–30-ті роки ХVII століття популярними були костюми й сукні чорного кольору з білими мереживними комірцями, часто у формі брижі. На галерейному портреті вбрання портретованої виглядає скромніше, а на шиї зображені золоті ланцюжки, які звисають на сукню з-під комірця-брижі.
Портретована особа
Ім'я портретованого
Мевров Врійдагс ван Волленговен (?)
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького