Назад

Карпати

Василь Польовий

  • Карпати 2
  • Карпати 3
Основна інформація
ID
Ж-7008
Автор
Василь Польовий
Назва
Карпати
Дата створення
1972
Країна
УРСР
Культура
Українське мистецтво радянського періоду
Техніка
авторська техніка
Матеріал
ДВП змішана техніка
Розміри (висота x ширина, см)
91 x 116.5
Інформація про автора
Автор
Василь Польовий
Роки життя
р.н.1936
Країна
СРСР, США
Біографія
Василь Польовий – український художник, живописець та графік, який належить до провідних авторів неформального мистецтва часу СРСР. Народився 22 квітня 1936 року у Кривому Розі. Батько художника Петро Родіонович Польовий працював інженером, мати Олександра Павлівна була вчителькою математики. З початком бойових дій 22.06.1941 року на території СРСР родину Польових скерували в евакуацію до Свердловської області (РРФСР). Тут майбутній художник навчався у школі, а після завершення навчання 1954 року вступив до художнього училища у Єльці. Проте митець перевівся спочатку до Таврійського художнього училища (Ленінград, РРФСР), а згодом до Ленінградського вищого художньо-промислового училища імені В. І. Мухіної. Після завершення навчання переїхав у Москву, де разом з дружиною, мисткинею Юлією Подоговою, працював на художньому комбінаті. Переважно займався монументально-декоративним оформленням інтер’єрів та екстер’єрів громадських споруд та державних установ. Паралельно перебував у середовищі неформальних авторів Москви та Ленінграда, зокрема художників Дмитра Краснопєвцева, Анатолія Звєрєва, Михайла Шемякіна, Олега Целкова, Едуарда Штейнберга, Володимира Стерлігова, групою «ліанозівців», письменників Сергія Довлатова, Юрія Мамлєєва, Владлена Гаврільчіка. Брав участь у неофіційних виставках, зокрема у ФРН, Франції, Італії, ЧССР. 1965 року, під час поїздки до брата, дослідника та винахідника Рената Польового, створив великий цикл тематичних творів, пов’язаних з Україною. Частина з них експонувалась у Москві. Згодом вступив до Спілки художників СРСР. 1972 року переїхав до Львова, де працював над монументальними та станковими творами. У цей період спілкувався з представниками локального художнього середовища, зокрема Валерієм Шаленком, Михайлом Штейнбергом, Юрієм Соколовим, Охрімом Кравченком, Марґіт та Романом Сельськими, Анатолієм Сємагіним, мистецтвознавцями Григорієм Островським та Дмитром Шелестом, літератором Ігорем Клехом. 1976 року у Львові Василя Польового виключили зі Спілки художників, що фактично унеможливило професійну діяльність. Відтак мистець прийняв рішення емігрувати з СРСР до США, де й нині проживає і творить у м. Ґрінвілл (Південна Кароліна).
Опис роботи
Робота належить до серії пейзажів, у яких поєднано результати тривалого вивчення реального простору та розбудову образу краєвиду, що фактично є своєрідним міфопоетичним архетипним узагальненням. Складне колірне вирішення, в якому поєднано холодну та теплу гаму, використання металізованих пігментів та підхід до стилізації сприяють формуванню дещо відстороненого містичного образу. У ньому водночас є впізнаваність і конкретизована прив’язка до прототипу, але й відчутна певна сюрреалістична інтонація. Остання посилена завдяки специфіці вирішення групи з двох гір на другому плані у лівій частині композиції. Суттєву роль у формуванні образно-емоційного ладу відіграють чергування масивних, монументальних частин та деталізованих фрагментів, а також умисна знелюдненість пейзажу. Не менш вагомим у цьому сенсі є авторський підхід до освітлення, яке ускладнює ідентифікацію пори доби, і вочевидь є літніми сутінками чи радше присмерком. Загалом варто вказати, що у творі художник постає не просто живописцем-експериментатором, а дослідником того, як краєвид сприймається людиною та яким чином він може стати для неї, у певному сенсі, відображенням.
Надписи та символи
У лівому нижньому куті напис: ВП 72
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького