Назад

Алегорична постать в’язня

Францішек Олендзький

  • Алегорична постать в’язня 2
  • Алегорична постать в’язня 3
  • Алегорична постать в’язня 4
  • Алегорична постать в’язня 5
  • Алегорична постать в’язня 6
  • Алегорична постать в’язня 7
  • Алегорична постать в’язня 8
  • Алегорична постать в’язня 9
  • Алегорична постать в’язня 10
  • Алегорична постать в’язня 11
  • Алегорична постать в’язня 12
  • Алегорична постать в’язня 13
  • Алегорична постать в’язня 14
  • Алегорична постать в’язня 15
  • Алегорична постать в’язня 16
  • Алегорична постать в’язня 17
  • Алегорична постать в’язня 18
  • Алегорична постать в’язня 19
  • Алегорична постать в’язня 20
  • Алегорична постать в’язня 21
  • Алегорична постать в’язня 22
  • Алегорична постать в’язня 23
  • Алегорична постать в’язня 24
  • Алегорична постать в’язня 25
Основна інформація
ID
С-I-1113
Автор
Францішек Олендзький
Назва
Алегорична постать в’язня
Дата створення
1780-ті
Країна
Україна
Техніка
різьба
Матеріал
дерево
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
131 x 55 x 52
Інформація про автора
Автор
Францішек Олендзький
Автор мовою оригіналу
Franciszek Olędzki
Роки життя
бл. 1745–1792
Країна
Річ Посполита, тепер Україна
Біографія
Францішек Олендзький – львівський скульптор другої половини XVIII ст. Біографічних відомостей про митця дуже мало (недостатньо документально підтверджених робіт). Його творча діяльність датується 1760–1792-ми роками. Автор працював з різними матеріалами: вапняком, мармуром, стукко, деревом (основним була липа) і здебільшого різав круглу скульптуру. З 1770-х років Олендзький працював у Львові: виконував сницарські роботи у Латинській катедрі (з 14.06.1773 р. до 4.11.1779 р. працював над чотирма вівтарями, троном для єпископа, різною орнаментикою); в Успенській церкві виготовив іконостас; у костелі св. Марії Магдалини вирізьбив вівтар з фігурами святих. Крім Львова, Францішек Олендзький працював у Берестечку, Бучачі, Лопатині, у 1774 році уклав угоду з наставником монастиря оо. Домініканців у Підкамені на виконання сницарських робіт. Характерною рисою творчості скульптора є експресивні пози, динамічні жести фігур – його ангели ніби літають у небі. Професіоналізм майстра відчувається у філігранно пророблених рисах обличчя, рухах зображених і своєрідних завитках кучерів волосся.
Опис роботи
Скульптура чоловіка виконана в повен зріст у сидячій позі. Митець майстерно відтворив виснажене тіло в’язня – напруга відчувається у кожному його вигині. Обернена праворуч голова чоловіка схилилася на груди. На високе чоло, яке плавно переходить у прямий ніс, спадають пасма хвилястого волосся, відтвореного в оригінальній манері. В’язневі притаманний характерний для робіт Олендзького типаж обличчя з дещо випнутим носом, високим чолом, випуклими мигдалеподібними очима й опущеними повіками. Стулені вуста обрамлені бородою, яка опускається на випнуті груди. Образ муки та страждання застиг на обличчі чоловіка. Скульптор зобразив його із заведеними за спину м’язистими руками, ребрами, що проступають з-під шкіри та запалою черевною порожниною. Тіло в’язня огортає драперія, пронизана динамічними заломленими лініями складок. У пластиці переважає зовнішній ефект, що відчувається у позі фігури й театральності руху.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького