Назад

Апофеоз Мадонни

Мартін Йоганн Шмідт

  • Апофеоз Мадонни 2
  • Апофеоз Мадонни 3
Основна інформація
ID
Ж-340
Автор
Мартін Йоганн Шмідт
Назва
Апофеоз Мадонни
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
64.8 x 40.5
Інформація про автора
Автор
Мартін Йоганн Шмідт
Роки життя
1718–1801
Країна
Австрія
Біографія
Мартін Йоганн Шмідт (1718–1801), званий Кремсером Шмідтом або Кремсершмідтом, був одним із видатних австрійських художників пізнього бароко/рококо разом із Францом Антоном Маульберчем. Він народився у Графенверті, Нижня Австрія, у сім’ї скульптора Йоганнеса Шмідта. Митець був учнем Готліба Стармайра, провів більшу частину свого життя в Штайні, де переважно працював у церквах і монастирях. Хоча еволюція його стилю після 1750 року показує, що він або провів період становлення в північній Італії, або принаймні мав широкий контакт з північноіталійськими творами мистецтва. У його роботах також прослідковується вплив Рембрандта та австрійського бароко, зокрема таких майстрів, як Пауля Трогера і Даніеля Грана. Попри те, що Мартін Йоганн Шмідт не отримав формальної академічної освіти, 1768 року митець став членом імперської академії у Відні завдяки своїм мистецьким заслугам, які на той час вже були визнані широким загалом в Австрії та за її межами. В першу чергу він малював образи для приватної молитви та церков, а також створив багато великих вівтарних картин.
Опис роботи
На картині в центрі композиції зображено Мадонну, яка сидить з Ісусом на колінах. Навколо голови Христа – осяйний німб. Навколо них змальовані такі фігури: на першому плані зліва – сидяча постать святої, спиною до глядача, справа фігура святого, який молитовно склав руки. Можливо, це святий Бернард. На другому плані в центрі серед купчастих хмар відтворено білого голуба з сяйвом (символом Святого Духа), над ним фігури амурів. Святий Бернард походив зі знатної родини. У двадцятирічному віці вступив до ордену цистерціанців, де став відомий своїм подвижництвом. 1115 року заснував монастир у Клерво, де став абатом. Бернард Клервоський дотримувався містичного напрямку в теології. Активно боровся з єресями та вільнодумством. Він написав перший статут для духовно-лицарських орденів, а також запровадив особливе шанування Діви Марії, через що його зображали адоруючим перед Дівою Марією з Дитям. Картина надійшла до збірки з Львівської міської галереї як «Апофеоз Мадонни», проте згодом її було атрибутовано на «Святий Бернард перед Дівою Марією з Дитям».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького