Назад

Козак Мамай

Ярослава Музика

  • Козак Мамай 2
  • Козак Мамай 3
Основна інформація
ID
ФМз-Г-IV-73
Автор
Ярослава Музика
Назва
Козак Мамай
Дата створення
1947
Країна
СРСР
Техніка
монотипія
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
34 x 24.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Ярослава Музика
Роки життя
1894–1973
Країна
Австро-Угорська імперія, УРСР, тепер Україна
Біографія
Ярослава Музика (Стефанович) народилася в містечку Залізцях на Тернопільщині 10 січня 1894 р. Померла 24 листопада 1973 р. у Львові. Це мисткиня різнобічних вподобань і таланту. Вона зверталася до графіки – ліногравюри, деревориту, сухої голки, монотипії; живопису – олії, темпери, гуаші, енкаустики; мозаїки й емалі, малюнків на склі, видряпування на золотій чи срібній фользі, батіка, тиснення по шкірі, карбування на металі. Навчалася рисунку і живопису у Вільній академії Л. Підгородецького у Львові, в Академії А. Лота в Парижі. У 1928 році стажувалася як реставратор у Центральній Державній реставраційній майстерні І. Грабаря в Москві. Працювала в Національному музеї в реставраційній майстерні. Ярослава Музика була однією із засновників української громадської мистецької організації Асоціації незалежних українських митців (АНУМ), що діяла у Львові 1931–1939 рр. Художниця засвоїла нелегку техніку випалення емалевих виробів, відвідуючи заняття Марії Дольницької, які вона проводила у Львові у 1937 р. Крім цього, самостійно навчалася за французькими і німецькими посібниками з емальєрства. Мисткиня працювала в техніці насипної (живописної, розписної) та перегородчастої емалей. Улюбленими темами її емалевих робіт були гуцульська демонологія, поганська міфологія, вірування давніх слов’ян, за творчістю Т. Г. Шевченка, зображення тварин, жіночих портретів.
Опис роботи
Кольоровий відбиток на всю площину. Зображено козака з довгими вусами та оселедцем. Він сидить, одягнений у блакитну свиту та червоно-охристі шаровари, під ним рожевий килимок. У руках козак тримає кобзу. Ліворуч перед ним лежить шабля, праворуч – стоїть пляшка. Позаду – блакитний кінь з охристою гривою, хвостом та плямами по тулубу, голова якого розвернута до козака. Тло малюнку жовто-зелене із декоративними світлими плямами.
Надписи та символи
Справа внизу на полі напис олівцем: «Муз. 47». На звороті вгорі олівцем напис: «Я. Музика. “Козак Мамай” № 267».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького