Назад

Аркуш № 7 із серії «Сибірські квіти»

Ярослава Музика

  • Аркуш № 7 із серії «Сибірські квіти» 2
  • Аркуш № 7 із серії «Сибірські квіти» 3
Основна інформація
ID
ФМз-Г-V-138
Автор
Ярослава Музика
Назва
Аркуш № 7 із серії «Сибірські квіти»
Країна
СРСР
Техніка
рисунок
Матеріал
папір кольоровий олівець
Розміри (висота x ширина, см)
19.8 x 14.6
Додатково
Інформація про автора
Автор
Ярослава Музика
Роки життя
1894–1973
Країна
Австро-Угорська імперія, УРСР, тепер Україна
Біографія
Ярослава Музика (Стефанович) народилася в містечку Залізцях на Тернопільщині 10 січня 1894 р. Померла 24 листопада 1973 р. у Львові. Це мисткиня різнобічних вподобань і таланту. Вона зверталася до графіки – ліногравюри, деревориту, сухої голки, монотипії; живопису – олії, темпери, гуаші, енкаустики; мозаїки й емалі, малюнків на склі, видряпування на золотій чи срібній фользі, батіка, тиснення по шкірі, карбування на металі. Навчалася рисунку і живопису у Вільній академії Л. Підгородецького у Львові, в Академії А. Лота в Парижі. У 1928 році стажувалася як реставратор у Центральній Державній реставраційній майстерні І. Грабаря в Москві. Працювала в Національному музеї в реставраційній майстерні. Ярослава Музика була однією із засновників української громадської мистецької організації Асоціації незалежних українських митців (АНУМ), що діяла у Львові 1931–1939 рр. Художниця засвоїла нелегку техніку випалення емалевих виробів, відвідуючи заняття Марії Дольницької, які вона проводила у Львові у 1937 р. Крім цього, самостійно навчалася за французькими і німецькими посібниками з емальєрства. Мисткиня працювала в техніці насипної (живописної, розписної) та перегородчастої емалей. Улюбленими темами її емалевих робіт були гуцульська демонологія, поганська міфологія, вірування давніх слов’ян, за творчістю Т. Г. Шевченка, зображення тварин, жіночих портретів.
Опис роботи
Серія «Сибірські квіти» була створена Ярославою Музикою під час перебування на засланні в Сибіру в 1949–1955 роках. На рисунку зображено два червоних маки на зеленому тлі та три квітки духмяного горошку в різних ракурсах. На звороті у верхній частині аркуша ескізи чотирьох ікон: три з них з Богородицею і немовлям та один напівстертий начерк із зображенням Христа Пантократора. Внизу аркуша зображена волошка.
Надписи та символи
На звороті ліворуч внизу олівцем: «№ 51».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького