Колекція

Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо

Бартоломео Пінеллі

  • Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо 2
  • Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1699
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо
Назва мовою оригіналу
Baccanale di Roma in Testaccio
Дата створення
1810-ті
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Варіант 1810-х років композиції Пінеллі з альбому Raccolta (1809). На попередній гравюрі представлена багатофігурна композиція з п’ятьма кавалерами і трьома дамами, що сидять за столом під дубом, а на дальньому плані, за яром – група танцюючих. Цей же варіант поміщений у видання 1814 року. Натомість «львівський» пізніший варіант представляє першопланову композицію, де дві дами сидять і трійко кавалерів стоять і сидять при столі біля вікового дерева на тлі гірського піка. Один з кавалерів обіймає даму, ще один грає на лютні, а третій проголошує тост. Гравюра розфарбована яскравими фарбами, домінують червоний, рожевий та синій кольори. Монте Тестаччо (Monte Testaccio) – пагорб у Римі, на східному березі Тибру. Місце, де нагромаджено старовинні амфори, а на початку ХІХ ст. саме тут молодь проводила свої бенкети. Родинне гніздо Пінеллі – Trastevere – знаходилося на протилежному березі Тибру, тому на його гравюрах можна бачити різні види Тестаччо.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Baccanale di Roma in Testaccio. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 2.