Назад

Фанфари (Музиканти)

Станіслав Ленц

  • Фанфари (Музиканти) 2
  • Фанфари (Музиканти) 3
Основна інформація
ID
Ж-932
Автор
Станіслав Ленц
Назва
Фанфари (Музиканти)
Назва мовою оригіналу
Fanfara (Muzykanci)
Дата створення
бл.1910
Країна
Польща
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
112 x 135.5
Інформація про автора
Автор
Станіслав Ленц
Автор мовою оригіналу
Stanisław Lentz
Роки життя
1861–1920
Країна
Польща
Біографія
Станіслав Ленц (23 квітня 1861, Варшава – 19 жовтня 1920, Варшава) – польський художник, портретист, ілюстратор, професор і директор Варшавської школи витончених мистецтв (1909–1920). Член товариства «Sztuka» і Товариства заохочення мистецтв. Навчався у краківській Школі образотворчих мистецтв (1877–1879), продовжив навчання у Варшаві, в класі малювання Войцеха Герсона. Вдосконалював освіту в Мюнхенській академії та у Паризькій академії Жуліана (1884–1887). Співпрацював з варшавськими журналами «Kłosy», «Tygodnik Ilustrowany» i «Kurier Codzienny», де публікували його карикатури та сатиричні малюнки, що зображали повсякденні епізоди з життя мешканців Варшави. В 1896–1914 рр. художник багато мандрував, відвідав Берлін, Париж, Мадрид, Нормандію та Нідерланди. В 1909 році С. Ленц був призначений професором і одночасно директором Школи витончених мистецтв у Варшаві. Твори митця майже щорічно виставлялися на виставках в Польщі та за кордоном (Берлін, Відень, Мюнхен, Париж, Санкт-Петербург, Лондон, Антверпен, Венеція). У 1894 році художник отримав срібну медаль на виставці сучасного мистецтва у Львові за портрет Адольфа Свєнціцького. Ім’я Станіслава Ленца у польській історії мистецтва асоціюється насамперед з реалістичним портретним живописом. Художник в академічній манері відтворював деталі жіночих суконь і фактури тканин. Ранні роботи митця написані під впливом мюнхенської школи. У жанрових сценах переважає пролетарська і єврейська тематика. З 1915 року майстер захопився голландським живописом, особливо творчістю Франса Галса. В роботах цього періоду Ленц відмовився від монохроматичної сіро-чорної палітри на користь контрастних рожевих, синіх, жовтих і зелених кольорів.
Опис роботи
Велику роль у творчості художника відігравав портрет, а особливо образ людини в жанровій сцені. Митець часто відтворював сцени з повсякденного життя простих людей, фіксуючи вирази їхніх облич у комічних ситуаціях. До таких зображень можна віднести роботу «Фанфари», де зображено групу з трьох музикантів, які самовіддано грають на своїх інструментах. Найважливішою особою тут здається барабанник, який займає більшу частину композиції та б’є в барабан із задоволеним виразом обличчям. Головні ж герої картини, які із заплющеними очима сурмлять у фанфари (вид невеликої труби для виконання урочистих композицій), розміщені на задньому плані. Смішні вирази облич музикантів та їхні пози створюють враження, що кожен з них грає свою мелодію, незалежно від інших. Це надає сцені жартівливого характеру. Композиція лаконічна, продумана, без зайвих деталей, з чітким ритмом. Кольори майже монохроматичні. Художник, використовуючи різні градації чорного та коричневого, моделює фігури та інструменти, а за допомогою темного тла акцентує на обличчях персонажів.
Надписи та символи
Внизу праворуч авторський підпис: «St. Lentz».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького