Назад

Портрет чоловіка

Титус Малешевський

  • Портрет чоловіка 2
  • Портрет чоловіка 3
Основна інформація
ID
Ж-1687
Автор
Титус Малешевський
Назва
Портрет чоловіка
Дата створення
1897
Країна
Польща
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
74 x 56
Інформація про автора
Автор
Титус Малешевський
Автор мовою оригіналу
Titus Małeśewski
Роки життя
1827–1898
Країна
Польща
Біографія
Титус Малешевський (1827, Серадз – 1898, Варшава) – польський художник-портретист, рисувальник, майстер пастелі. Був сином придворного письменника Мартіна Малешевського і Францішки Козарської. З 1844 до 1850 року навчався у Варшавській школі витончених мистецтв у А. Кокуляра і Р. Гадзевича. У 1856–1858 роках продовжив освіту в Парижі в майстерні Леона Коньє. Спочатку працював у Каліші вчителем малювання. Подорожував Польщею, Україною, Литвою, заробляючи портретами. Під час своїх подорожей робив замальовки регіональних костюмів і людських типажів. Брав участь у Січневому повстанні 1861 року. У 1864–1865 та у 1868–1872 роках Малешевський перебував у Парижі, де виставляв свої пастельні роботи в салонах. Дві створені тоді пастелі його авторства, портрети імператриці Євгенії та італійської співачки Аделіни Патті, виставлені в 1870 році, принесли йому визнання і безліч замовлень від паризького суспільства. Тоді ж у Парижі художник запатентував метод застосування пастелі у фотографії (1864). У 1872 році в Познані Малешевський організував виставку з близько 60 своїх робіт, прибуток від якої пожертвував на благодійність. Від 1873 року жив і працював у Варшаві. Викладав уроки малювання, живопису та реставрації картин. Продовжував писати портрети й композиції, натхненні творами Міцкевича, Крашевського. Працював у комітеті Товариства заохочення мистецтв, де виставляв свої картини з 1860 до 1894 року.
Опис роботи
Поясний портрет чоловіка середнього віку в окулярах, в легкому півоберті вправо. На чоловікові коричневий піджак, жилет, біла манишка. Борода з сивиною закриває комір білої сорочки та чорну краватку (метелик або бант). Одяг портретованого майже зливається з темно-брунатним тлом. Увага художника зосереджена на обличчі чоловіка, який має видовжене лице з виразними вилицями та високим чолом. Зосереджений погляд темних очей спрямований удалечінь.
Надписи та символи
Внизу праворуч авторський підпис і дата: «TMaleszewski 1897».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького