Колекція

Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві

Бартоломео Пінеллі

  • Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції  Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві 2
  • Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції  Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1703
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві
Назва мовою оригіналу
Donna di Piedimonte d’Alifo, della Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома у варіанті 1816 року, поміщеному в альбом під назвою Raccolta di 50 costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Зібрання 50-ти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства), виданого у Римі в 1817 році Джованні Скуделларі. Основою для даного твору послужив інший графічний твір авторства неаполітанського художника Алессандро д’Анна 1791 року, що зберігається, зокрема, у Museo Nazionale di San Martino. А. д’Анна помер у 1810 році, і його роботи стали, очевидно, доступними для Бартоломео Пінеллі. Художник фактично копіює композицію Алессандро д’Анна. Однак сам образ жінки у Пінеллі більш витончений, на відміну від «потужної матрони» неаполітанця. Представлена знатна дама, її головний убір, розкішний одяг, намисто на шиї. У такому ж дорогому вбранні і маленька дівчинка, що йде поруч. На дальньому плані фрагмент міста з високою вежею. У назві вказане місто П’єдімонте д’Аліфо (д’Аліфе), що знаходилося в глибині провінції Терра ді Ляворо (тепер – провінція Кампанія). У колористиці автор використовує яскраві фарби (одяг людей) та приглушені тони при трактуванні крон дерев, кущів та дальнього плану композиції.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli та дата – 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Donna di Piedimonte d’Alifo, della Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 4.