Колекція

Козопас у Римі

Бартоломео Пінеллі

  • Козопас у Римі 2
  • Козопас у Римі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1705
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Козопас у Римі
Назва мовою оригіналу
Il Capraro, in Roma
Дата створення
1810-ті
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Дана гравюра використана в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte, виданому в Римі у 1817 році. Пізніше композицію з центральним образом дояра кіз автор повторює у 1819 році, називаючи свою роботу Il capraro di Tivoli (Козопас з Тіволі). Однак там поруч з дояром сидить молода дівчина з козенятком на колінах, а юнак доїть козу, дивлячись на неї. У львівській роботі юнак, доячи козу, дивиться на глядача. Поруч з козою козенятко, на другому плані зліва – дві інші кози. Передній план підкреслює скелястий крутий берег справа, з якого звисають зелені гілки дерев. Колористика у приглушених тонах. Яскравими кольорами виділені лише сподні, пас та шалик козопаса, які акцентують його фігуру на передньому плані.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора – Pinelli. У центрі під зображенням – назва твору Il Capraro, in Roma. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 8.