Колекція

Милосердя ченців

Бартоломео Пінеллі

  • Милосердя ченців 2
  • Милосердя ченців 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1721
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Милосердя ченців
Назва мовою оригіналу
La Carita dei Frati
Дата створення
1810-ті
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Вперше роботу під назвою La Carità dei Frati – дослівно Милосердя братів (капуцинів) – Пінеллі виконав для альбому Raccolta di cinquanta costumi pittoreschi (Collection of fifty picturesque costumes engraved in strong water), виданому в 1809 році. В тій композиції детально пророблені архітектурні елементи, що документують вхідну браму конкретного монастиря у Римі. Гравюра 1809 року була повторена в альбомі Pittoreskes Italien, виданому 1840 року в Ляйпціґу. Представлена у львівській колекції робота у дещо зміненому варіанті відома з 1816 року з альбому Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. На гравюрі зображено, як чернець-капуцин, стоячи на порозі перед хвірткою монастиря, розливає з дзбану гарячу зупу для злидарів і немічних, серед яких міські босяки, каліки, мати з дітьми. Робота виконана легким, швидким рисунком, розфарбована контрастними акварельними фарбами, де крім яскравих кольорів – жовтого, червоного, синього, – художник використовує коричневий та світло-сірий кольори. Ченці-капуцини – Орден Братів Менших Капуцинів (Ordo Fratrum Minorum Capucinorum) – католицький орден, що відділився від францисканців у XVI столітті. Капуцини відзначалися доброчинністю та аскетизмом. Їхній одяг складався з коричневого габіту (англ. soutane) з пришитим до нього каптуром, мотузки з вузлом на поясі (символ непорушності обітниць), сандалів на босоніж.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli f. [fecit]. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору La Carita dei Frati. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 20.