Колекція

Проповідь на площі

Бартоломео Пінеллі

  • Проповідь на площі 2
  • Проповідь на площі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1722
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Проповідь на площі
Назва мовою оригіналу
La Predica in Piazza
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.2 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Вперше роботу під назвою La Predica in Piazza Пінеллі виконав у серії Costumi di Roma в 1815 р. для альбому Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte (New Collection of fifty picturesque costumes engraved in strong water), виданому в 1816 році у видавництві Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, Roma 1816 (перевидано у 1817 р.). У львівській гравюрі на відміну від першого її варіанту менше уваги приділено архітектурним деталям, а перед проповідником менший натовп людей. Натомість сам монах-капуцин, що виголошує проповідь на подіумі і притримує рукою хрест з Розп’яттям, показаний переконуючим експресивним оратором (на відміну від попередньої гравюри, де проповідник – спокійний монах-старець). Обабіч нього клячуть двоє братів-капуцинів з каптурами на головах, які тримають в руках ліхтарі з лампадами. Справа – захоплена проповіддю екзальтована публіка, де представлені люди різних станів, а на першому плані – безногий каліка. Робота виконана легким, швидким рисунком, розфарбована контрастними акварельними фарбами, де автор активно використовує коричневий та світло-сірий кольори, лише фігури справа розмальовує яскравими кольорами. Ченці-капуцини – Орден Братів Менших Капуцинів (Ordo Fratrum Minorum Capucinorum) – католицький орден, що відділився від францисканців у XVI столітті. Капуцини відзначалися доброчинністю та аскетизмом. Їхній одяг складався з коричневого габіту (англ. soutane) з пришитим до нього каптуром, мотузки з вузлом на поясі (символ непорушності обітниць), сандалів на босоніж.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом – Pinelli та нерозбірливо вказана дата – 1816. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору La Predica in Piazza. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 21.