Назад

Портрет невідомого чоловіка

Йоганн Баптист Лампі старший

  • Портрет невідомого чоловіка 2
  • Портрет невідомого чоловіка 3
Основна інформація
ID
Ж-3904
Автор
Йоганн Баптист Лампі старший
Назва
Портрет невідомого чоловіка
Країна
Австро-Угорська імперія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
39.5 x 30.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Йоганн Баптист Лампі старший
Роки життя
1751–1830
Країна
Австрія
Біографія
Йоганн Баптист Лампі старший – видатний європейський портретист ХVІІІ ст. Син художника-монументаліста Маттео Лампі, який був його першим учителем, батько художників Йоганна Баптиста Лампі молодшого і Франца Ксавера Лампі. У ранній період творчості, працюючи у Вероні, Триденті, Ромено, Інсбруці, Й. Б. Лампі старший писав здебільшого вівтарні картини. Вже у Відні, куди переїхав 1783 року, він завоював славу портретиста. Швидко ставши надзвичайно популярним живописцем у Європі, мав багато замовлень і портретував представників знатних родин. Обслуговував, як придворний художник, вiденський, варшавський і петербурзький двори. У 1786 році став профеcopом Віденської академії мистецтв.
Опис роботи
Особа портретованого з роботи «Портрет невідомого чоловіка» наразі не встановлена, однак можна припустити, що картина була виконана як олійний ескіз до одного із неідентифікованих портретів авторства Лампі Старшого. Полотно було натягнуте поверх етюду до портрета Йозефа Лізґаніґа на автентичний підрамник. Цей портрет написаний у психологічному жанрі, в академічному стилі з притаманним слідуванням канону, встановленого визнаними авторитетами європейських академій. Художник виконав роботу в стриманій гамі відтінків коричневого й охристого та мазком глибокого синього. Обличчя вирішене тонкими потягненнями пензля з рожевою та оливковою барвою. Портретований, відтворений на охристому тлі, зображений погрудно, в розвороті ¾ вправо, майже фронтально. Це молодий чоловік з правильними рисами обличчя, коротким хвилястим волоссям каштанового кольору та невеликими бакенбардами. Згідно з модою того часу, молодик одягнений у шарф кашне синього і коричневого кольорів, пов’язаний навколо шиї, та темно-коричневий камзол з високим коміром.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького