Композиція є портретом польського оперного співака, одного з найвидатніших басів межі ХІХ – XX ст. Адама Дідура в ролі Мефістофеля в опері «Фауст» Шарля Ґуно. Уродженець Сенькової Волі біля Сянока, майбутній співак 1894 року розпочав навчання у львівській Вчительській семінарії й водночас співав в університетському хорі. Брав уроки вокалу у професора консерваторії Галицького музичного товариства Валерія Висоцького – кращого педагога зі співу у Львові, якому майстерністю завдячували Соломія Крушельницька, Олександр Мишуга, Олександр Бандровський, Миколай Левицький, Адам Оконський. Здобуття вокального фаху продовжив у знаменитого Франческо Еммеріха в Мілані. Оперну кар’єру розпочав у театрі невеликого італійського міста Пінероло в П’ємонті. В наступних сезонах виступав у Каїрі, Олександрії, Ріо-де-Жанейро, Буенос-Айресі. Після повернення до Європи був прийнятий до міланського оперного театру «Ла Скала». У 1908 р. Адам Дідур виконував провідні басові партії в операх «Фауст» Ш. Ґуно, «Мефістофель» А. Бойто, «Гугеноти» Дж. Мейєрбера у Великому міському театрі у Львові. Ймовірно, саме тогочасні театральні враження К. Малачинської-Пайздерської інспірували появу портретного твору. Першим кроком до втілення творчого задуму стало погруддя Адама Дідура (1910), експоноване у листопаді-грудні 1910 р. на львівській Осінній виставці з-поміж інших восьми новостворених скульптур. Семантичною основою роботи слугують популярні на межі ХІХ–XX ст. теми трансформації, людини й ролі, творчості як гри та гри як творчості. Поряд із портретним відтворенням уславленого оперного співака, аспектами художнього образу є притаманні Мефістофелю хитрість, підступність, солодкоголосість. Особливістю зображення є пластично-музична синестезія та зв’язок із театральною дією, візуалізований емоційною експресією і відкритістю в уявний сценічний простір. Роденівські інспірації творчості скульпторки засвідчує імпульсивна, майже живописна обробка поверхні, що нагадує імпресіоністичний мазок. Характерними для творчої манери К. Малачинської-Пайздерської є гострота психологічної характеристики, динаміка та асиметрія пластичних мас.