Характерні для романтизму утвердження націєтворчих ідей, осмислення національного як народного, розвиток концепції оновлення культури шляхом звернення до народних джерел зумовили поширення народної тематики, зокрема й у царині скульптури. Прикладом слугує «Погруддя селянина» (1879) Т. Баронча, сповнене емпатії, шанобливої уваги до портретованого, його індивідуальних і типових народних ознак. Відзнакою образного рішення твору є утвердження цінності пересічної народної зовнішності як предмета художнього осягнення і відтворення. Так, естетичної вагомості у роботі Т. Баронча набувають немолоде простакувате обличчя із великим кирпатим носом, наївний погляд, колоритне народне вбрання. Відхід від академічного формотворення засвідчують живописний абрис, мерехтливі світлотіньові ефекти, вільна, майже імпресіоністична ліпка форм.