Назад

Ваза (ампір)

невідомий

  • Ваза (ампір) 2
  • Ваза (ампір) 3
  • Ваза (ампір) 4
  • Ваза (ампір) 5
  • Ваза (ампір) 6
  • Ваза (ампір) 7
  • Ваза (ампір) 8
  • Ваза (ампір) 9
  • Ваза (ампір) 10
  • Ваза (ампір) 11
  • Ваза (ампір) 12
  • Ваза (ампір) 13
Основна інформація
ID
С-I-603
Автор
невідомий
Назва
Ваза (ампір)
Дата створення
поч. ХІХ ст.
Культура
Новий час
Техніка
лиття
Матеріал
бронза
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
28 x 12.5 x 12.5
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
Апеляція до Античності – особливість культури доби Ренесансу, класицизму та бароко, XVIII – ХІХ ст. Поряд з архітектурою, скульптурою і живописом, античні ремінісценції увійшли в декоративно-ужиткове мистецтво на рівні пластики, пропорцій, декору. Прикладом слугує ваза зі збірки Галереї з характерними рисами ампіру – пишним оздобленням, контрастом золота і чорної бронзи, архітектонічністю форм. На темному тлі постаменту сяє золота ліра – аполлонічний атрибут. Про бога наук і мистецтв Аполлона, мир, перемогу й тріумфи нагадує лавровий вінок. Мужність, звитягу і силу символізують орлині голови та античний шолом. Декоративну функцію виконують ероти, що ритмізують площину. Силует вази формують масивні вуха у формі золотих цапиних голів, що у гербових композиціях символізують наполегливу працю, непохитну силу, добросердечність і миролюбність. Фігуративна композиція із чоловічих і жіночих постатей в античних шатах формує контрастний вертикальній архітектоніці, класично урівноважений хвилеподібний горизонтальний ритм. Семантично зображення пов’язані з освітою і відсилають до грецьких понять «пайдейї» – невід’ємної від культурогенезу культивації людської природи, «арете» – дисципліни, доброчинності, доблесті й «калокагатії» – єдності внутрішньої та зовнішньої краси.
Надписи та символи
«F. ROSSNER»
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького