Колекція

Чоловік та жінка з села Паґаніка провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка з села Паґаніка провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінка з села Паґаніка провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1753
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка з села Паґаніка провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Paganica, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.5
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Аналог «львівській» гравюрі в доступних альбомах Пінеллі не виявлений. Однак з впевненістю можна припустити, що вона включена до неаполітанського альбому 1816 року. Першовзором для роботи Пінеллі послужила акварель Алессандро д’Анна (Alessandro d’Anna) під назвою Costume del Paese di Paganica, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra, виконана наприкінці XVIII ст. Але на відміну від твору неаполітанця, насиченого багатьма різними кольорами, гравюра римського майстра більш строга, виваженіша як у колористичному, так і в композиційному рішенні. На першому плані зображенi молоді люди – чоловік та жінка – кожен з них ніби демонструє свій стрій. Жінка у вишуканому національному костюмі регіону Абруццо, але не перевантаженому кольорами: важливу роль в ньому відіграє геометричний орнамент, присутній на сукні, рукавах камізельки з манжетами, фартусі, довгій спідниці, з-під якої виділяються червоні черевики з бантами. На голові в неї хустка з пласким верхом, на шиї низки коралів. Жінка тримає кошик з хлібами, прикритий драперією і дивиться направо, на чоловіка, який незважаючи на скромніший стрій, тримається з достоїнством. Він стоїть з палицею біля великого валуна, повз який і проходить молода красуня. На чоловікові довгий голубий камзол, одягнений поверх червоного жилету, короткі до колін жовті сподні, білі панчохи, чорні черевики, на голові чорний капелюх – типовий одяг кавалера у Неаполітанському королівстві. Дія відбувається на тлі зелені дерев, за якими на дальньому плані постає один з верхів Апеннін. Паґаніка (Paganica) – село (тепер місто) між хребтами в самому центрі Апеннін, біля провінційного центру л’Аквіла.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1816, та місце виконання твору – Roma (нерозбірливо). В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Paganica, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 43.