Колекція

Продавці кавунів у Неаполі

Бартоломео Пінеллі

  • Продавці кавунів у Неаполі 2
  • Продавці кавунів у Неаполі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1756
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Продавці кавунів у Неаполі
Назва мовою оригіналу
Il Melonaro é Cocommeraro, in Napoli
Дата створення
1817
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція з неаполітанської серії. У 1815 році Б. Пінеллі виконав гравюру Il Cocommeraro, відому з альбому Nuova Raccolta di 50 costumi pittoreschi… 1815 року. «Львівська» композиція на цю тему значною мірою змінена автором. Відома також композиція, подібна до «львівської», але з більшою кількістю персонажів і у квадратній рамці (рік не визначений). Першопланова композиція, в центрі якої при столі зображений продавець кавунів, що зазиває покупців, піднявши руки з розрізаними навпіл ягодами догори. Він у легкій сорочці з червоним жилетом, довгих синіх споднях, з червоним чепцем на голові. Його помічник зображений при столі зліва: він розрізає наступний кавун великим ножем. На ньому така ж легка сорочка, червоні штани та чорний капелюх. Перед столом стоять покупці-споживачі кавунів: молода мати, яка насолоджується, вкусивши червону м’якоть, а поруч її дитина – хлопчик, що простягнув руки до мами, просить дати покуштувати і йому. Жінка вбрана у традиційну синю неаполітанську камізельку з жовтою облямівкою, довгу малинову спідницю, її голова прикрита довгою хустиною. Хлопець у жовтому вбранні. Справа ще двоє споживачів солодких ягод: дівчина-підліток у синій спідниці та накинутій на плечі червоній хустці, підперезана широким жовтим пасом; поруч – чоловік з торбою через плече, у капелюсі, синій куртці, червоних споднях та білих панчохах. На поясі в нього рожок та фляга. Три ряди розрізаних навпіл кавунів виставлені як вітрина на полицях справа. Над ними на імпровізованій шибениці підвішена картинка, на якій двоє осіб котять величезний кавун. Композиція яскрава, насичена теплими фарбами, серед яких домінує малиновий колір.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1817 та місце виконання роботи – Roma (нерозбірливо). В центрі на відбитку під зображенням – назва твору: Il Melonaro é Cocommeraro, in Napoli. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 45.