Назад

Продавці кавунів у Неаполі

Бартоломео Пінеллі

  • Продавці кавунів у Неаполі 2
  • Продавці кавунів у Неаполі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1756
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Продавці кавунів у Неаполі
Назва мовою оригіналу
Il Melonaro é Cocommeraro, in Napoli
Дата створення
1817
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція з неаполітанської серії. У 1815 році Б. Пінеллі виконав гравюру Il Cocommeraro, відому з альбому Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi… («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів») 1815 року. «Львівська» композиція на цю тему значною мірою змінена автором. Відома також композиція, подібна до «львівської», але з більшою кількістю персонажів і у квадратній рамці (рік не визначений). У центрі першопланової композиції при столі зображений продавець кавунів, що зазиває покупців, піднявши руки з розрізаними навпіл ягодами догори. Він у легкій сорочці з червоним жилетом, довгих синіх штанах, із червоним чепцем на голові. Його помічник зображений при столі зліва: він розрізає наступний кавун великим ножем. На ньому така ж легка сорочка, червоні штани та чорний капелюх. Перед столом стоять покупці-споживачі кавунів: молода мати, яка насолоджується, вкусивши червону м’якоть, а поруч її дитина – хлопчик, що простягнув руки до мами, просить дати покуштувати і йому. Жінка вбрана у традиційну синю неаполітанську камізельку з жовтою облямівкою, довгу малинову спідницю, її голова прикрита довгою хустиною. Хлопець у жовтому вбранні. Справа ще двоє споживачів солодких ягід: дівчина-підліток у синій спідниці та накинутій на плечі червоній хустці, підперезана широким жовтим пасом; поруч – чоловік з торбою через плече, у капелюсі, синій куртці, червоних штанах та білих панчохах. На поясі в нього ріжок та фляга. Три ряди розрізаних навпіл кавунів виставлені як вітрина на полицях справа. Над ними на імпровізованій шибениці підвішена картинка, на якій двоє осіб котять величезний кавун. Композиція яскрава, насичена теплими фарбами, серед яких домінує малиновий колір.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1817 та місце виконання роботи – Roma (нерозбірливо). У центрі на відбитку під зображенням – назва твору: Il Melonaro é Cocommeraro, in Napoli. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 45.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького