Колекція

Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо»

Бартоломео Пінеллі

  • Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо» 2
  • Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо» 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1759
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо»
Назва мовою оригіналу
Marinari sul Molo di Napoli, ascoltando l’Istoria di Rinaldo
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Багатофігурна композиція під назвою Marinari sul Molo di Napoli відома з гравюр Пінеллі 1809 та 1815 рр. Але в обох попередніх варіантах в образі музиканта виступає мешканець Неаполя, який співає та грає на лютні для матросів. У «львівському» варіанті в образі співака-музиканта – один з матросів. Першопланова композиція, в якій представлено четверо неаполітанських матросів. Один з них, зображений зліва, сидить на подіумі та, перебираючи струни лютні, співає довгу кантасторію про лицаря Рінальдо. Справа сидить на камені бувалий матрос із люлькою, який уважно слухає пісенну оповідь. Між ними двоє молодих матросів стоять, обійнявшись, проникаючи душею в слова популярного в Неаполі романсу. Всі персонажі вбрані як паризькі санкюлоти: у довгих щироких штанах, білих сорочках і легких жилетах, у фригійських ковпаках на головах та без взуття. Одяг матросів яскравий, домінують синій, червоний та жовтий кольори. Дія відбувається на тлі Везувія, зображеного у розмитих світло-блакитних тонах. Рінальд, Рінальдо (Rinaldo) – найпопулярніший в Італії персонаж з балади поета епохи Ренесансу М. М. Боярдо (M. M. Boiardo) «Закоханий Роланд» (Orlando Innamorato – Orlando in Love).
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Marinari sul Molo di Napoli, ascoltando l’Istoria di Rinaldo. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 47.