Назад

Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо»

Бартоломео Пінеллі

  • Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо» 2
  • Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо» 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1759
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Матроси на пірсі неаполітанського порту слухають «Історію Рінальдо»
Назва мовою оригіналу
Marinari sul Molo di Napoli, ascoltando l’Istoria di Rinaldo
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Багатофігурна композиція під назвою Marinari sul Molo di Napoli відома з гравюр Пінеллі 1809 та 1815 рр. Але в обох попередніх варіантах в образі музиканта виступає мешканець Неаполя, який співає та грає на лютні для матросів. У «львівському» варіанті в образі співака-музиканта – один із матросів. Першопланова композиція, в якій представлено четверо неаполітанських матросів. Один з них, зображений зліва, сидить на подіумі та, перебираючи струни лютні, співає довгу кантасторію про лицаря Рінальдо. Справа сидить на камені бувалий матрос із люлькою, який уважно слухає пісенну оповідь. Між ними двоє молодих матросів стоять, обійнявшись, проникаючи душею в слова популярного в Неаполі романсу. Всі персонажі вбрані як паризькі санкюлоти: у довгих широких штанах, білих сорочках і легких жилетах, у фригійських ковпаках на головах та без взуття. Одяг матросів яскравий, домінують синій, червоний та жовтий кольори. Дія відбувається на тлі Везувію, зображеного у розмитих світло-блакитних тонах.
Рінальд, Рінальдо (Rinaldo) – найпопулярніший в Італії персонаж із балади поета епохи Ренесансу М. М. Боярдо (M. M. Boiardo) «Закоханий Роланд» (Orlando Innamorato – Orlando in Love).
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Marinari sul Molo di Napoli, ascoltando l’Istoria di Rinaldo. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 47.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького