Колекція

Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група)

Бартоломео Пінеллі

  • Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група) 2
  • Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1760
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група)
Назва мовою оригіналу
Gruppo Pittoresco
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Наближені до «львівського» варіанти відомі з гравюр 1809 та 1815 років. «Львівська» композиція спрощена: в ній менше уваги приділено архітектурним деталям, фігурам персонажів. Багатофігурна композиція гротескного плану. В центрі на подіумі-пристінку сидить мати, яка вибирає вошей з волосся сина, що, закривши очі, поклав голову їй на коліна. У матері, в свою чергу, вишукує в голові паразитів старша дочка, що стоїть на подіумі за її спиною. Особливо кумедно виглядає молодша дитина, яку прив’язали ремінцем до вбитого в стіну стрижня: дівчинка задумливо смокче пальця, натягнувши петлю ременю своєю вагою. Тлом для основної частини твору виступає лапідарна, подекуди пошкоджена стіна будинку з фрагментами вікон вгорі. Лише зліва, де стіна завершується, зображена жінка з двома веретенами в руках, у традиційно укладеній хустці з пласким верхом. Її фігура – в центрі окремої композиції, відділеній від стіни фрагментом дерева з зеленою кроною, та дальнім планом, в якому голубіє гірський верх. Фігури акцентовані сіро-білим та яскравими кольорами одягу: синім, жовтим, червоним, малиновим. Стіна будинку та позем зображені в розмитих вохристо-рожевих та сіро-голубих тонах.
Надписи та символи
Внизу зліва курсивом підпис автора – Pinelli, далі дата 1816 та нерозбірливо – Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Gruppo Pittoresco. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 48.