Колекція

Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1761
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Villalago, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.3
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Подібна композиція у квадратній рамці відома з альбому Raccolta di 50 costumi li più interressanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Зібрання 50-ти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства), виданому в Римі 1814 р. Вірогідно, аналогічна «львівській» гравюра в чорно-білому варіанті поміщена в альбоми 1816–17 рр. Першопланова композиція з нейтральним тлом. У центрі зображені дві фігури. Одна з них – юнак-пастух, що зупинився біля двох своїх овець: барана і овечки, якій той лоскоче шерсть. Молода дівчина у традиційному святковому одязі, яка підійшла до хлопця, вказує на тварин рукою. Дівчина вбрана у яскраву червоно-жовту сукню з довгими рукавами та бантами на раменах, синю спідницю, поверх якої пов’язаний фартух із зооморфними та флоральними мотивами (малинові коні, двоголові орли, квітки). На її голові традиційна хустка з пласким верхом, на ногах – сині чобітки. Кучерявий юнак вбраний у бузкову куртку, вузькі жовті сподні, на голові в нього – закинутий на потилицю чорний капелюх. На плече він поклав довгу палицю і уважно дивиться на дівчину. Зліва і справа від фігур – зелені насадження на горбках, виконані розмитими акварелями.
Надписи та символи
Внизу справа по центру підпис автора курсивом: Pinelli, дата 1816, далі – нерозбірливо місце виконання – Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Villalago, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 49.