Назад

Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1761
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка з села Лечче провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Villalago, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.3
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Подібна композиція у квадратній рамці відома з альбому Raccolta di Cinquanta Costumi li più interressanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданому в Римі 1814 р. Вірогідно, аналогічна «львівській» гравюра в чорно-білому варіанті поміщена в альбоми 1816–17 рр. Першопланова композиція з нейтральним тлом. У центрі зображені дві фігури. Одна з них – юнак-пастух, що зупинився біля двох своїх овець: барана і овечки, якій той лоскоче шерсть. Молода дівчина у традиційному святковому одязі, яка підійшла до хлопця, вказує на тварин рукою. Дівчина вбрана у яскраву червоно-жовту сукню з довгими рукавами та бантами на плечах, синю спідницю, поверх якої пов’язаний фартух із зооморфними та флоральними мотивами (малинові коні, двоголові орли, квітки). На її голові традиційна хустка з пласким верхом, на ногах – сині чобітки. Кучерявий юнак вбраний у бузкову куртку, вузькі жовті штани, на голові в нього – закинутий на потилицю чорний капелюх. На плече він поклав довгу палицю і уважно дивиться на дівчину. Зліва і справа від фігур – зелені насадження на горбках, виконані розмитими акварелями.
Надписи та символи
Внизу справа по центру підпис автора курсивом: Pinelli, дата 1816, далі – нерозбірливо місце виконання – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Villalago, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 49.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького