Дві рисункові копії, виконані Юліаном Зайцем, створюють глибоко вивірену композицію, у якій поєднано портрети постатей різних епох і національних шкіл, а саме автопортрет Рембрандта ван Рейна та жіночий образ з твору Франсіско Гої. Попри часову та стилістичну віддаленість оригіналів, обидва зображення об’єднані у тонко продуману графічну пару, що дозволяє побачити не лише портретну майстерність Ю. Зайця, а і його здатність до уважного міжкультурного діалогу засобами рисунка. Зліва копія автопортрета Рембрандта у зрілому віці, виконана в оплічному форматі, з класичним розміщенням голови у ракурсі три чверті. Художник зображений у темному береті, у вбранні, що лише схематично окреслене м’якими лініями. Погляд спрямований дещо осторонь, повз глядача, що створює враження внутрішньої зосередженості, а можливо й втоми. Особливу увагу автор рисунка приділив передачі об’ємів крізь м’які, проте щільні штрихи: читаються мішкуватість щік, важкість повік, м’який злам рота. Лінії лаконічні, місцями майже сухі, однак точні пластично й анатомічно переконливі. У цьому портреті Ю. Заяць не лише технічно точно наслідує Рембрандта, а й вловлює атмосферу образу втомленого митця, який дивиться не стільки назовні, скільки вглиб себе. Праворуч рисункова інтерпретація жіночого портрета, створеного Франсіско Гоєю. Образ молодої жінки у вишуканій сукні з чітко промальованим плечовим поясом та головним убором на кшталт чепця постає у ракурсі три чверті, однак її погляд звернений безпосередньо до глядача. Цей візуальний контакт створює ефект близькості, відкритості та вразливості. Очі великі, темні, сповнені легкого подиву, а можливо і недовіри. Обличчя овальне, з м’якими рисами, акуратним носом, повними губами та окресленим овалом підборіддя. Ю. Заяць делікатно моделює тональні переходи особливо в ділянках щік і чола, що створює ефект м’якого освітлення. Одяг та головний убір виконані з уважним дотриманням конструктивної логіки, але не перевантажують композицію, адже пріоритет збережено за обличчям. Розташовані поруч, ці дві постаті з різних епох мають й відмінні настрої. Портрет Рембрандта немов занурений у себе, натомість героїня Гої присутня тут і зараз. Така контрастна композиція не лише виявляє віртуозність рисунка Юліана Заяця, а й демонструє його здатність мислити у категоріях культурного діалогу, де лінія, штрих і світлотінь стають засобами міжчасового перегуку.