Колекція

Чоловічий портрет (ескіз)

Яцек Мальчевський

  • Чоловічий портрет (ескіз) 2
  • Чоловічий портрет (ескіз) 3
Основна інформація
ID
Ж-216
Автор
Яцек Мальчевський
Назва
Чоловічий портрет (ескіз)
Дата створення
1915
Країна
Польща
Техніка
олійний живопис
Матеріал
картон олія
Розміри (висота x ширина, см)
62.5 x 60
Інформація про автора
Автор
Яцек Мальчевський
Автор мовою оригіналу
Jacek Malczewski
Роки життя
1854–1929
Країна
Польща
Біографія
Яцек Мальчевський (14 липня 1854, Радом, Царство Польське, Російська імперія – 8 жовтня 1929, Краків, Польська республіка) – видатний художник, один із найвизначніших представників польського символізму. Навчався у краківській Школі мистецтв, серед його викладачів – Ян Матейко. Брав участь в археологічній мандрівці, організованій графом Каролем Лянцкоронським до Памфілії, Пізидії, Греції. Також відвідав Мюнхен, Італію. Яцек Мальчевський був одним із засновників мистецької спілки «Штука» (Sztuka тобто «Мистецтво»). У творчому доробку художника – пейзажі і костюмовані портрети, символічні композиції, інтерпретації релігійних сюжетів, численні автопортрети у різних образах.
Опис роботи
Погрудне зображення чоловіка на тлі свіжої весняної зелені. На горизонті видніються будівлі міста та вежа з теракотовими дахами. Портрет виконаний у звичній реалістичній манері, але доповнений характерним для творчості Мальчевського символічним знаком – в руках чоловік тримає аркуш паперу, а його задумливий погляд направлений вниз, трішки вище від цього листа; очевидно, зміст аркушу є важливим та емоційно наповненим для портретованого. Чоловік одягнений за модою тих часів – у костюм-трійку. Орієнтовно з 1910-го року костюм почав вивільнятись від складних елементів. Просторі піджаки витіснили сюртуки в найбільш неформальних та в напівофіційних заходах. Як правило, чоловіки носили костюми-трійки, котрі складались з просторого піджака та відповідних йому жилету та штанів. Неформальний характер портрету підкреслений також розстібнутими верхніми гудзиками на сорочці та відсутністю краватки. Волосся в портретованого коротке, вуса закручені. Вуса стали символом сучасного чоловіка початку XX століття, адже до кінця XIX століття мода на бороди нарешті пройшла – тепер їх носили тільки люди похилого віку, консерватори. Таким змінам сприяло, окрім іншого, відкриття бактерій – у пресі почали публікувати статті про те, що рослинність на обличчі сприяє поширенню інфекцій.
Надписи та символи
Вгорі справа напис: J Malczewski 1915