Портретна творчість Яцека Мальчевського одна з найбільших сторінок його спадщини. Вона мала кілька характерних особливостей: портретований зображувався або погрудно, або по коліна; фігура розташовувалась на полотні таким чином, щоб увага глядача зосереджувалася на голові та руках; обличчя замкнуте, міміка – скупа. Облик зображуваного підкреслювався за допомогою навколишніх предметів або пейзажу. У представленій роботі портретована – молода дівчина, з сумним, задуманим поглядом, направленим вниз. Цікавим акцентом роботи є незвичний одяг дівчини: це її ж спідниця, накинута на голову, що викликає прямі асоціації з іконічним зображенням Діви Марії у мафорію. Пізніше Яцек Мальчевський використовуватиме цей прийом і в інших своїх творах. Історично традиційним одягом заміжніх юдейських жінок був мафорій. Мафо́рій (грец. μαφόριον) – верхній жіночий одяг в античному світі; довге жіноче покривало, що спускалося з голови до п'ят. Мафорій Богоматері (Риза Богородиці) – одна з найважливіших християнських реліквій, пов'язаних з Її пам'яттю, в іконописі зображується, як правило, або червоним, або синім.