Колекція

Повість про Ґендзі. Глава 26

Утагава Кунісада

  • Повість про Ґендзі. Глава 26 2
Основна інформація
ID
Г-IV-1126
Автор
Утагава Кунісада
Назва
Повість про Ґендзі. Глава 26
Дата створення
1841–1844
Країна
Японія
Техніка
кольоровий дереворит тиснення
Матеріал
папір туш
Розміри (висота x ширина, см)
23 x 34
Інформація про автора
Автор
Утагава Кунісада
Роки життя
1786–1865
Країна
Японія
Біографія
Утагава Кунісада (1786–1865), також відомий як Тойокуні III, був найвідомішим, плідним і успішним японським художником XIX-го століття, який працював у жанрі укійо-е («картина плинного світу»). Був представником школи ксилографії Утагава, а пізніше – її очільником. Практично з першого дня свого творчого шляху і до самої смерті Кунісада був законодавцем мод в японській ксилографії. Відомий своїми серіями театральної гравюри, видів міста Едо і бідзінга (зображення красунь). Дванадцять робіт Утагави Кунісади зі збірки Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького є частиною серії з 54 друків, що зображують сцени з розділів твору письменниці Мурасакі Сікібу «Повість про Ґендзі», що вважається одним із найбільших творів японської літератури. Придворне життя та подорожі принца Ґендзі, представлене з дивовижною увагою до деталей, включаючи розкішний одяг та архітектурні композиції. Зображення зроблені з використанням дуже тонких ліній, стриманих кольорів синього, червоного та коричневого різних відтінків. Роботи об’єднані однаковим естампом у правому верхньому куті, написані скорописом сосьо (трав’яне письмо), а також орнаментальною рамкою з емблемами Ґендзі, що повторюється на кожній із робіт. Таке поєднання було характерно для книжкової гравюри.
Опис роботи
На гравюрі у жанрі укійо-е ліворуч стоїть жінка, одягнена у багато розшите кімоно з поясом обі. До неї підходять самурай у солом’яному капелюсі «каса» та хлопець, озброєний списом. Обоє одягнуті у традиційний костюм – монцукі-хаорі-хакама. Зустріч проходить на фоні морського пейзажу, вдалині видніються гори.
Надписи та символи
Вгорі справа в картуші каліграфічний напис із порядковим номером «26». Внизу справа підпис автора, штампи цензорів і видавництва.