Поклоніння Волхвів

Корнеліс де Бальєр

  • Поклоніння Волхвів 2
  • Поклоніння Волхвів 3
  • Поклоніння Волхвів 4
  • Поклоніння Волхвів 5
Основна інформація
ID
Ж-786
Автор
Корнеліс де Бальєр
Назва
Поклоніння Волхвів
Дата створення
XVII ст.
Країна
Фландрія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
57 x 49
Додатково
Інформація про автора
Автор
Корнеліс де Бальєр
Автор мовою оригіналу
Cornelis de Baellieur
Роки життя
1607–1671
Країна
Фландрія
Біографія
Корнеліс де Бальєр народився в Антверпені 1607-го року в сім’ї артдилера та майстра гути Луїса де Бальєра. Своє навчання він розпочав у майстерні антверпенського живописця Пітера Лізерта, пізньоманьєристичний стиль якого можна простежити в деяких роботах художника. Однак, де Бальєр у своїх творах переважно імітував манеру Франса Франкена ІІ, імовірно, в якого він також навчався. Живописець задокументований в антверпенській Гільдії Святого Луки з 1617 по 1618-й рік та згодом з 1625 по 1626-й рік. Де Бальєр спеціалізувався на зображенні інтер’єрів із картинними галереями та багатофігурних композиціях на біблійну та міфологічну тематику. Його роботи, очевидно, мали велику популярність, зокрема, в Іспанії, куди вони потрапляли за посередництва артдилерів.
Опис роботи
Твір є яскравим прикладом живописного стилю Корнеліса де Бальєра. Композиція, імовірно, була виконана під впливом зразків нідерландської гравюри XVI століття, зокрема, «Поклоніння Волхвів» Гендріка Гольціуса. На картині зображено трьох царів: Гаспара, Мельхіора та Бальтазара, які принесли дари Ісусу Христу. Перед ними – Святе Сімейство: Діва Марія, яка з благоговінням дивиться на Дитя, а поруч Йосиф обережно бере його за руку. Святе сімейство перебуває у напівзруйнованому античному храмі, що, вірогідно, символізує перемогу християнства над язичництвом. Над головною сценою видно зішестя Святого Духу, присутність якого символізують два білі голуби та яскраве золотисте сяйво. Перед ними стоїть на колінах Гаспар, який поклоняється Христу, спершись рукою на червону подушку. Позаду, в натовпі, бачимо Мельхіора, якому юний паж передає шкатулку з ладаном. Зліва – Бальтазар, який, відповідно до іконографічної традиції в нідерландському живописі, зображений темношкірим. Біля нього – слуги. Іконографія твору відповідає сформованій у середньовіччі доктрині, згідно з якою кожен з царів представляє один із відомих на той час континентів. Відповідно, Гаспар репрезентує Азію, Бальтазар – Європу, Мельхіор – Африку. Художник зобразив трьох царів у відповідних шатах.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького