Зустріч Марії та Єлизавети

Ян ван Скорель

  • Зустріч Марії та Єлизавети 2
  • Зустріч Марії та Єлизавети 3
Основна інформація
ID
Ж-760
Автор
Ян ван Скорель
Назва
Зустріч Марії та Єлизавети
Дата створення
XVI ст.
Країна
Нідерланди
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
50 x 56
Додатково
Інформація про автора
Автор
Ян ван Скорель
Автор мовою оригіналу
Jan van Scorel
Роки життя
1495–1562
Країна
Нідерланди
Біографія
Ян ван Скорель був однією з найбільш знакових постатей нідерландського мистецтва XVI ст. Цей художник став одним із перших «романістів», тобто, малярів, які прищепили ідеї італійського мистецтва на ґрунті мистецької культури Нідерландів. У дусі Ренесансу, Скорель був не лише обдарованим живописцем та графіком, але й гуманістом, музикантом, поетом. Художник народився 1495 року в містечку Схорл. Про його молодість та навчання майже нічого невідомо. Припускають, що він міг навчатися у Пітера Геррітса, Якоба Корнеліса, або ж Яна Госсерта. Упродовж молодих років Скорель здійснив багато поїздок Європою, зокрема, відвідав Кельн, Венецію, Рим, Геную та багато інших міст. Карел ван Мандр пише про його паломницьку мандрівку до Єрусалима. Після повернення зі Святої Землі, Скорель відправився у Рим, де став придворним художником папи Адріана VI. Після смерті понтифіка у 1624 р. він повернувся до Утрехта. Там Скорель налагодив діяльність великої майстерні, яка виготовляла вівтарі та приватні молитовні образи, більшість з яких було знищено в часи іконоборства.
Опис роботи
Сюжетна основа твору – оповідь про зустріч Діви Марії та св. Єлизавети, поширений мотив нідерландського релігійного живопису. Ця біблійна історія розповідає про відвідини Марією після Благовіщення своєї старшої кузини Єлизавети, яка також була вагітна – її дитиною мав стати Іван Хреститель. На образі ми бачимо Богородицю, яка тримає за руку св. Єлизавету. Позаду – скеля з гротом, крізь який видно паломника зі слугою, що вказує рукою на двох святих. Важливим елементом твору є пейзаж з долиною та скелястими пагорбами. Людські фігури виступають лише як доповнення. Краєвид виконаний у коричнево-зеленкавих тонах, які плавно переходять у синьо-зелені, створюючи враження просторової глибини. Таке колористичне рішення було притаманне багатьом раннім пейзажам Яна ван Скореля, як до прикладу у «Пейзажі з турніром та мисливцями» чи «Поклонінні волхвів». Картина, вірогідно, належить до раннього періоду творчості художника та датується 1519/1520 рр.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького