Фігура ангела без крил

Матвій Полейовський

Основна інформація
ID
С-I-1038
Автор
Матвій Полейовський
Назва
Фігура ангела без крил
Дата створення
XVIII ст.
Техніка
різьба
Матеріал
дерево поліхромія
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
91 x 71 x 34
Додатково
Інформація про автора
Автор
Матвій Полейовський
Автор мовою оригіналу
Maciej Polejowski
Роки життя
після 1734–1806
Біографія
Матвій Полейовський (після 1734–1806) – львівський скульптор та архітектор, з яким пов’язують третій період львівської барокової скульптури, що починається з 1770 р. і триває до кінця XVIII ст. Він був одним з найбільш талановитих послідовників Йогана Георга Пінзеля, в якого навчався у Бучачі. Стилістично скульптура Матвія Полейовського відноситься до рококо з певним тяжінням до класицизму. Скульптор співпрацював з колективом кваліфікованих виконавців, оскільки виконував декілька замовлень одночасно. Він, як і деякі львівські скульптори, у 1764 р. отримав право носити шаблю, що символічно прирівнювало його до шляхти Речі Посполитої і звільняло з-під юрисдикції міських цехів. Виконував скульптурні роботи у львівській римо-католицькій катедрі (1766 р.), у монастирі оо. Бернардинів (1768 р.), для крехівської церкви св. Миколая вирізьбив нову частину іконостасу у формі вівтаря (1778 р.), уклав угоду на виготовлення 6 бічних вівтарів у Почаївському монастирі оо. Василіан (1781 р.). Був популярним у Галичині.
Опис роботи
Оголена фігура ангела представлена на повний зріст з розведеними руками. У притаманній для М. Полейовського манері вирізьблені риси обличчя: круглої форми лице з широкими вилицями, високе чоло, випуклі мигдалеподібні очі з віями на верхній повіці у вигляді хвильок, невеликий ніс, пухкі губи та чітко окреслене маленьке загострене підборіддя. Для скульптора характерне спрощене трактування фігур, силует більш стриманий, але постаті не є статичними. Майстер вміло передає анатомію тіла маленької дитини, дотримуючись пропорцій. Нижню частину фігури робить дещо важчою відносно верхньої. Драперія ангела вкрита складками. Скульптура відрізняється виразним контуром, динамічною формою, ретельною передачею дрібних деталей. Роботи М. Полейовського виразні та ефектні, у своїй творчості він використовує мотиви стилю рококо. Скульптура походить із римо-католицького костелу Успіння Пресвятої Богородиці, що в с. Наварія.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького