Як і для інших ескізів з цієї серії, тут застосована мультиекспозиція, завдяки якій розкрита наріжна ідея цього монументального твору: час – сукупність минулого та теперішнього, що найбільше відображено у спадкоємності традицій. Художник розповідає про період від Давньої Русі до XVII століття – часу, коли художня образність розбудовувалась на базі синтезу візантійсько-орієнтальної культури. Світ від замислено-зосереджених, але цілком антропоморфних левів на фасадах соборів північної Русі до сценок короткого перепочинку по праці до певної міри перегукується з візуальним рядом фільму Андрія Тарковського «Андрій Рубльов» (1966). Такий підхід сприяє подоланню психологічної часової відстані між минулим та сучасністю, адже у більшості аспектів людина залишається незмінною. Увага до часових деталей у костюмах персонажів і побутових моментів поєднана зі створенням простору, де справжні дійові особи опиняються серед образів легендарно-символічного характеру. Так, у лівій частині композиції одним з домінантних мотивів стає райська птиця Алконост (про це свідчить наявність корони та відсутність німба), чиї крила немов обіймають простір, у якому розгорнута композиція. Вона є не менш реальною, ніж образи зодчих при праці чи відпочинку. Загалом композиція винятково динамічна, але гармонійна, як і колірне та тональне вирішення.